سرگئی لاوروف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در آنکارا خاطرنشان کرد: هر سه کشور در برخی مسائل رویکرد‌های متفاوتی در خصوص سوریه داشتند، اما با پیروی از عقلانیت مسائل مشخصی را حل و در مبارزه علیه تروریسم با یکدیگر همکاری خوبی داشتند که نتیجه آن قلع و قمع داعش در سوریه شد.

وی با بیان اینکه تنها چند گروه تروریستی پراکنده هم اکنون در سوریه وجود دارد، افزود: هدف فعلی ما (ایران، ترکیه و روسیه) سرکوبی گروه تروریستی جبهه النصره است.

**هدف تحریم‌ها تاثیرگذاری بر روند آستانه است

وزیر خارجه روسیه این احتمال را بعید ندانست که هدف تحریم‌های غرب (آمریکا) علیه روسیه، ایران و ترکیه تاثیرگذاری بر روند موفق مذاکرات صلح آستانه در باره سوریه باشد.

لاوروف توضیح داد: ما ارتباط مستقیمی بین تحریم‌ها و بحران سوریه نمی‌بینیم، اما در اظهارات مقام‌های آمریکایی و تحریم‌های آنان علیه هر سه کشور نشانه‌هایی از این مساله دیده می‌شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا نه فقط نمی‌خواهد که مذاکرات آستانه به نتیجه مشخصی برسد حتی تلاش دارد آن را روند ناموفقی جلوه دهد.

وی خاطرنشان کرد: چنین تلاش‌هایی قبلا نیز صورت گرفته است و احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

**تحریم‌ها غیرقانونی است 

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا را رویکردی غیرقانونی خواند و ادامه داد: آمریکا برای برتری یافتن در همه جا و تحمیل خواسته‌های خود بر دیگران دست به چنین اقداماتی می‌زند و حتی متحدان خود را هم مجازات می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.