الدیار گزارش داد، رئیس جمهور روسیه از طریق یکی از ژنرال های خود که فرمانده نیروهای روسیه در سوریه است به بشار اسد اطلاع داد که روسیه تا حد زیادی با ترکیه و ایران در مورد کنترل اوضاع در سوریه به توافق رسیده است و دیگر نگرانی بابت منطقه کردی در شمال سوریه وجود ندارد. از این رو، پوتین از بشار اسد خواست ارتش سوریه را از تمام جبهه ها عقب بکشد تا بزرگترین مرکز آموزش نظامی در خاورمیانه را بنا نهد، مرکزی به مساحت ۳۷ هزار کیلومتر مربع، که ارتش روسیه ۵هزار افسر و مربی نظامی برای آموزش ارتش سوریه به این مرکز اعزام می کند، تا این افراد به اموزش ۱۳۰ هزار سرباز سوریه برای استفاده از توپخانه ها و موشکها بپردازند.

 

به گزارش نامه نیوز، این روزنامه عرب زبان آورده است: پوتین از ارتش سوریه خواسته است که این ۱۳۰ هزار سرباز از ازتش عربی سوری جدید، طبق نقشه روسیه تقسیم شوند و علاوه بر اینها، ۲۰ هزار سرباز سوری طی دو ماه آموزش ببیند. مأموریت این افراد، تنها تأمین امنیت راههای بین المللی بین استانهای سوریه است. به این ترتیب، تعداد سربازان ارتش سوری جدید به حدود ۱۷۰ هزار نفر می رسد که تحت رهبری سوریه و روسیه هستند. بدین معنا، کشورهای دیگر در رهبری این ارتش جدید دخالتی نمی کند و مسئولیت کامل توزیع نیروها و مشارکت با آنها در عملیات ارتش سوریه، تنها با روسیه است.

 

براساس برنامه ریزی روسیه، تعداد سربازان ارتش سوریه از ۳۸۰ هزار، به ۲۰۰ هزار نفر کاهش پیدا می کند، یعنی حدود نیمی از افراد ارتش سوریه از آن جدا می شوند. رهبری ارتش سوری عربی جدید، در اختیار افسران ارشد ارتش روسیه به همراه افسران ارشد ارتش سوریه به صورت مشترک خواهد بود.

 

ژنرال روسی علاوه بر اعلام این مطلب، به نقل از رئیس جمهور روسیه خطاب به اسد گفت: هواپیماهای روسیه پوشش هوایی ارتش عربی سوری جدید را بر عهده می گیرند، به استثنای حملاتی که هواپیماهای اسرائیلی بر مراکز حزب الله ترتیب می دهند. بر این اساس در صورتی که ارتش اسرائیل ارتش سوری جدید را هدف قرار دهد، هواپیماهای روسیه در برابر انها می ایستند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.