برای به دست آوردن بهترین تصاویر از این رویداد نجومی فوق العاده به دوربین DSLR نیاز دارید. درمکان مورد نظر خود که حتماً باید آلودگی هوا درآنجا کم باشد مستقر شوید و وسایل لازم ازجمله مواد غذایی، شارژر، آب آشامیدنی و جعبه کمک‌های اولیه همراه خود داشته باشید.

عکاسان حرفه‌ای برای تولید تصاویری زیبا و ارزشمند به بیابان‌ها و دشت‌ها می‌روند که از شهر‌ها فاصله زیادی داشته باشد؛ روشنایی چراغ خانه و خیابان‌ها درشهر‌ها می‌تواند سبب مخدوش شدن کیفیت عکس گرفته شده شود.


دوربین خود را برروی سه پایه محکم کنید، زیرا کوچکترین لرزش می‌تواند تمامی زحمت‌های شما را بی نتیجه کند.

برای گرفتن تصاویر از یک کابل آزاد شاتر یا تایمر اتومات استفاده کنید. دراین صورت می‌توانید با سرعت بالا به عکاسی از مسیر حرکت شهاب و به ویژه دُم آن بپردازید و نوعی تصویر ۳۶۰ درجه از چرخش شهاب‌ها به دست آورید.

برخی از دوربین‌های پیشرفته این امکان را به کاربر می‌دهند که کنترل و تنظیم شاتر را به وسیله گوشی تلفن همراه هوشمند انجام دهند.

استفاده از تایمر خودکار این امکان را به کاربر می‌دهد که تصاویری سریع و پشت سر هم دیگر از بارش شهابی تهیه کند.

برای به دست آوردن تصویری فوق العاده زیبا به لنز زاویه‌ای بزرگ نیاز دارید که برای عکس برداری از ستاره‌ها و گستره فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این لنز به کاربر امکان می‌دهد بدون نیاز به حرکت دادن دوربین، کل مسیر شهاب سنگ را رصد و از آن عکس برداری انجام دهد.

عکس برداری درشب نیازبه باز گذاشتن شاتر دوربین برای مدت زمان طولانی دارد و به این ترتیب می‌توانید مسیر‌های ستاره‌ای را ثبت کنید.

همزمان با چرخش کره زمین به نظر می‌رسد که شهاب‌ها نیز درحال دگرگون کردن مسیرشان هستند و اگر شاتر دوربین به اندازه کافی باز باشد می‌توانید حرکت آن‌ها را به خوبی ثبت کنید.

تمام وقت و تمرکز خود را روی ثبت تصاویر متمرکز نکنید بلکه از مشاهده این پدیده زیبا و بحث و مطالعه درخصوص آن هم لذت ببرید.

بهترین زمان برای مشاهده بارش‌های شهابی نیمه شب یا دراوایل صبح (ساعت ۳ الی ۵ بامداد) است. برای عکاسی درتمام طول شب باید بیدارباشید به همین دلیل در روز قبل یا عصر همان روز به اندازه کافی استراحت کنید تا خواب آلودگی سبب از دست رفتن فرصت عکاسی نشود.

شهاب سنگ ها و بارش های شهابی به سرعت حرکت می کنند و شناسایی منبع دقیق شروع حرکت آنها کاربسیار دشواری است. به همین دلیل قبل از اقدام به عکاسی با استفاده از دوربین دوچشمی جهت حرکت و مسیر بارش شهابی را شناسایی کنید.

استفاده از نرم افزارهای برخط مانند SkySafari می تواند به شما درخصوص آسمان، صورت های فلکی و پدیده های نجومی اطلاعات مفید دهد.

اگر می خواهید با استفاده از گوشی تلفن همراه به عکاسی از بارش شهابی بپردازید، برروی گوشی های دارای سیستم عامل ای او اس، نرم افزاری به نام Camera NightCap وجود دارد که به شما اجازه تصویر برداری با کیفیت بالا از این پدیده را می دهد.

برای به دست آوردن تصویری واضح حتماً گوشی تلفن همراه خود را برروی سه پایه متصل کنید تا لرزش آن کمتر شود. برخی از شرکت های سازنده گوشی تلفن همراه ابزارهای جانبی ازجمله دوربین و لنزهای مخصوص عکس برداری سه بعدی تولید کرده اند که با نصب آن برروی گوشی تلفن همراه و ثابت کردن در منطقه از آسمان که بارش شهابی درآنجا رخ می دهد می توانید تصاویری فوق العاده زیبا به دست آورید.

درگوشی های دارای سیستم عامل اندروید نیز می توانید با انجام تنظیمات مخصوص نوردهی و نیز کند کردن سرعت گرفتن عکس تصاویر زیبایی از بارش شهابی داشته باشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.