سید محمدرضا دربندی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: ۹ هزار و ۳۰۰ رسانه از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز دارند که از این تعداد هفت هزار مورد رسانه‌های مکتوب و ۲ هزار و ۳۰۰ مورد رسانه‌های برخط هستند.

وی افزود: چهار و ۲۰۰ رسانه تنها مجوز خود را از هیات نظارت بر مطبوعات گرفته اند و در عمل غیرفعال هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد تاکید کرد: از ۲ هزار و ۳۰۰ رسانه برخط دارای مجوز، حدود یک هزار رسانه غیرفعال هستند و از یک هزار و ۳۰۰ رسانه دیگر، ۳۰ رسانه در قالب خبرگزاری و مابقی در قالب پایگاه‌های خبری فعالیت می‌کنند.

دربندی گفت: از هفت هزار رسانه مکتوب دارای مجوز تنها سه هزار و ۸۰۰ رسانه فعال هستند و سه هزار و ۲۰۰ رسانه دیگر غیرفعال اند.

وی اضافه کرد: سیاست گسترش حضور اهالی مطبوعات در خانه‌های مطبوعات است که در حال حاضر چهار هزار و ۵۳۹ نفر در خانه‌های مطبوعات ۳۱ استان کشور عضو هستند.

دربندی اظهار داشت: از اردیبهشت امسال تاکنون ۲ نوبت یارانه به رسانه‌ها پرداخت شده که مجموع آن ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: هیچ رسانه دولتی و یا رسانه‌ای که از بودجه عمومی و بیت المال استفاده می‌کند، مشمول دریافت یارانه نمی‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد تاکید کرد: یارانه رسانه‌ها به مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری که در طرح رتبه بندی وزارت ارشاد شرکت کرده باشند، همچنین پایگاه‌های خبری تخصصی و نیز پایگاه‌های خبری استانی که همگی در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند تعلق می‌گیرد

وی گفت: تاکنون حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر از خبرنگاران اسامی خود را ارسال و حدود ۲۸۰ نفر از آن‌ها هم اکنون از اینترنت بدون فیلتر بهره‌مند شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.