سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرد که میزان مرگ و میر در یمن به علت سوء تغذیه افزایش یابد.

سازمان بهداشت جهانی در حالی درباره شیوع گسترده وبا در یمن و تشدید سوء تغذیه و شیوع بیماری های مختلف در یمن هشدار داده است که جنگنده های ائتلاف سعودی- اماراتی در تازه ترین حمله خود علیه مناطق غیرمسکونی یمن، شب گذشته بیمارستان و بازار میوه فروشان بندر الحدیده را هدف حملات خود قرار دادند.

طبق آمار رسمی مسئولان بهداشتی یمن در جریان این حمله ۵۵ غیرنظامی کشته و ۱۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

به دلیل شدت حملات، پیش بینی می شود که شمار قربانیان افزایش پیدا کند.

در همین حال، سازمان ملل نیز حمله روز گذشته ائتلاف سعودی به بیمارستان الحدیده را هولناک خواند.

این سازمان در بیانیه خود تاکید کرد: بیمارستانی که هدف حمله ائتلاف سعودی قرار گرفت، ویژه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به وبا بوده است و انجام چنین حملاتی همه تلاش های ما برای پیشگیری از گسترش شیوع وبا در یمن را نابود می کند.

سازمان ملل با تاکید بر اینکه افراد بسیاری در جنگ یمن کشته شدند و باید هر چه سریعتر این جنگ متوقف شود، اعلام کرد: یمن در بدترین بحران انسانی در جهان قرار دارد.

شدت حمله مرگبار ائتلاف سعودی به الحدیده به گونه ای بوده است که منابع بیمارستانی از مردم این استان خواستند، برای نجات جان زخمی شدگان، خون خود را به آنان اهدا کنند.

بندر الحدیده تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به کشور جنگ زده یمن است و ۷۰ درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود. 

ائتلاف سعودی- اماراتی از ۲۳ خرداد ماه گذشته با هدف اشغال این بندر و با وجود هشدار های سازمان های بین المللی، بندر الحدیده، تنها گذرگاه ورود کمک های بشردوستانه به یمن را هدف حملات همه جانبه قرار داد و درصدد برآمد آن را اشغال کند، اما این اقدام با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید.

حملات ائتلاف سعودی به یمن در سایه سکوت محافل بین المللی همچنان ادامه دارد؛ در حالی که این جنگ فرسایشی هیچ دستاوری برای متجاوزان به دنبال نداشته، اما سران ائتلاف اصرار دارند این جنگ را که نتیجه ای جز کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی نداشته، ادامه دهند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.