یک مقام رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت «هیچ تغییری» در سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران حاصل نشده است. 

خبرنگاران صهیونیست به نقل از یک مقام این رژیم نوشتند: «آمریکا گفته هیچ تغییری در سیاست‌های سختگیرانه دولت ترامپ علیه ایران حاصل نشده است.»

ترامپ شب گذشته (دوشنبه ۸مرداد/ ۳۰ جولای» در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا تلاش کرد از خودش تصویر فردی حامی گفت‌وگو و مذاکره به نمایش بگذارد و گفت آماده است «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایران دیدار کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری دوشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند گفت: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.» وی با طرح این ادعا که ایرانی‌ها درگیر شرایطی سخت هستند، از اینکه آیا مقامات ایران آمادگی دیدار با او را دارند یا نه ابراز بی‌اطلاعی کرد.

«دیپلماسی ترامپی» که به‌دنبال تهدید و فشار همراه با در باغ سبز نشان دادن برای گفت‌وگو است در شرایطی رخ می‌دهد که ترامپ از توافق ایران و شش کشور موسوم به ۱+۵ که پس از سال‌ها مذاکره در خصوص موضوع هسته‌ای به دست آمده بود خارج شده است. وی در ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد که تحریم‌های ضدایرانی آمریکا بازاعمال خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.