مهدی تاج هنگام معرفی بهترین بازیکن سال فوتبال ایران روی سن آمده بود و از این می‌گفت که فدراسیون هیچ دخل و تصرفی در انتخاب بهترین‌ها نداشته و چهره‌های انتخاب شده توسط عموم برگزیده شدند. اما کاش مهدی تاج و دوستانش در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شفاف‌تر درباره رای عموم صحبت می‌کردند. تاج در حالی چنین صحبتی را به زبان آورد که مجریان برنامه بارها درباره انتخاب افراد توسط کارشناسان و پیشکسوتان گفتند.

در بین همه انتخاب‌ها برگزیده شدن سرور جپاروف به عنوان بهترین پاسور لیگ هفدهم موجی از علامت سوال و تعجب را در ذهن‌ها ایجاد کرد. معمولا وقتی حرفی از بهترین بودن به زبان می‌آید، همه سراغ آمار و ارقام می‌روند تا بهترین را بشناسند. در جریان مراسم بهترین‌های لیگ ایران اما انگار خبری از چنین معیاری نبوده و نیست. جپاروف در حالی بهترین پاسور لیگ شد که فقط دو پاس گل از خودش به ثبت رسانده بود و در مقابل محسن مسلمان با تعداد بازی کمتر نسبت به خیلی از بازیکنان دیگر لیست پاسورهای لیگ با ده پاس گل از رسیدن به چنین عنوانی بازماند. نکته قابل توجه اینجاست که فصل گذشته وقتی که مسلمان در همچین مراسمی بهترین پاسور شد، به آمار توجه شده بود و او به دلیل پاس گل‌هایی که داده بود به عنوان بهترین پاسور رسید. در مراسم امسال اما همه چیز توسط فدراسیون و سازمان لیگ و کارشناسانی که انتخاب کننده بودند نقض شد!

حالا این سوال در ذهن همان عموم که مهدی تاج درباره‌اش صحبت کرد ایجاد شده که دوباره از ترفند تقسیم جایزه استفاده شده؟ این در حالی است که اگر چنین اتفاقی هم قرار بود رخ دهدف انتخاب فرشید اسماعیلی با سه پاس گل بیشتر نسبت به جپاروف می‌توانست اتفاقی طبیعی‌تر باشد!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.