در چند روز گذشته باشگاه‌هایی مانند سپیدرود رشت و استقلال خوزستان شدیدا درگیر مشکلات مالکیتی بودند که به‌نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از ابهامات این دو باشگاه در این خصوص رفع شده باشد. اما حالا این مشکل به نوعی دیگر برای دو تیم لیگ برتری و یک تیم لیگ یکی فوتبال کشور در جریان است. ماجرا از این قرار است که زنوزی، مالک متمول باشگاه تراکتورسازی مالک باشگاه گسترش فولاد تبریز هم هست و طبق قوانین فیفا دو تیم در یک لیگ نمی‌توانند با یک مالک اداره شوند. این درشرایطی است که مالکیت تیم لیگ یکی ماشین‌سازی تبریز نیز در اختیار همین شخص قرار دارد و این موضوع حالا در آستانه شروع لیگ برتر به معضلی برای سازمان لیگ بدل شده است. جمعه شب، بعد از جلسات متعدد بین زنوزی مالک گسترش فولاد و مسوولان و پیشکسوتان ماشین‌سازی تبریز، امتیاز گسترش فولاد به ماشین‌سازی تبریز واگذار شد تا این تیم لیگ دسته اولی به‌جای گسترش در لیگ برترحاضر شود.

این درحالی است که هنوز نامه‌ای از طرف مسوولان و مالک باشگاه ماشین‌سازی تبریز به سازمان لیگ برتر ارسال نشده است. با موافقت این انتقال ماشین‌سازی به‌جای گسترش فولاد تبریز در لیگ برتر بازی می‌کند. این درحالی است که بسیاری از بازیکنان گسترش فولاد بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند که با توجه به قراردادی که دارند باید در لیگ دسته اول بازی کنند یا در لیگ برتر، اما همچنان مسوولان سازمان لیگ منتظر ارسال نامه رسمی از طرف باشگاه ماشین‌سازی و گسترش فولاد هستند تا این جابه‌جایی مورد تایید سازمان لیگ قرار بگیرد. عدم نظارت بر شرایط انتقال تراکتورسازی و سپس گسترش فولاد باعث شده تا ابهاماتی در مورد سرنوشت این دوباشگاه شکل گیرد. زنوزی که با مشکل قانونی برای مالکیت همزمان مواجه بود باشگاه ماشین‌سازی را به رسول خطیبی واگذار کرده است. حالا تصمیم گرفته شده تا اسم دو تیم ماشین‌سازی و گسترش فولاد با یکدیگر جابه‌جا شوند تا رسول خطیبی با ماشین‌سازی در لیگ برتر حضور پیدا کند.

رسول خطیبی درباره لیگ برتری شدن ماشین‌سازی و مشکلات موجود به «ایسنا» گفت: «قرار است نام دو تیم تغییر کند و باقی کارها را نیز آقای زنوزی انجام می‌دهند و تصمیم نهایی را هم ایشان خواهند گرفت. من خودم شاهد هستم که برای واگذاری امتیاز گسترش فولاد، ایشان پیشنهادهای ۱۸ میلیاردی نیز از چند تیم لیگ یکی دریافت کرد ولی قبول نکرد تا این تیم به استان دیگری برود. زنوزی در قبال مدیریت، بازیکنان و کادرفنی تصمیم خواهد گرفت که ما قطعا آن را اطاعت خواهیم کرد.» صحبت‌های خطیبی این ذهنیت را ایجاد می‌کند که مالکیت او بر باشگاه لیگ برتری شده ماشین‌سازی فرمالیته است. این درحالی است که دیروز سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تاکید کرد هنوز نامه‌ای مبنی بر انتقال امتیاز گسترش فولاد به ماشین‌سازی به این سازمان ارسال نشده است.