رویترز گزارش داد، دونالد ترامپ روز پنجشنبه پس از نشست ناتو در بلژیک وارد لندن می‌شود؛ نشستی که به خاطر تاکید رئیس‌جمهوری آمریکا بر اینکه متحدان ناتو باید مبلغ بیشتری را برای بودجه دفاعی‌شان اختصاص دهند و همچنین در بحبوحه اختلافات تجاری میان واشنگتن و اروپا ممکن است به یک دعوا و ستیزه ختم شود.

در این خلال وودی جانسون، سفیر آمریکا در انگلیس، تجارت را به عنوان یک نقطه روشن بالقوه در روابط بسیار ویژه و قوی میان انگلیس و آمریکا توصیف و تاکید کرد، ترامپ قصد دارد این روابط را بیش از پیش تقویت کند.

جانسون گفت: ترامپ بسیار مشتاق است تا یک توافق تجاری دوجانبه با لندن امضا کند و کاملا آماده است تا به محض آنکه اجازه حرکت به ما بدهند، این کار را انجام دهیم. آژانس‌های دولت واشنگتن همگی در حال بررسی خلق یک توافق هستند.

اما بخش بد ماجرا برای ترامپ این است که معترضان در لندن منتظر وی هستند. بیش از ۵۰ هزار تن برای شرکت در اعتراضات علیه نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و برخورد ترامپ با مهاجران ثبت‌نام کرده‌اند. این در حالی است که در مقابل این اعتراضات گردهمایی نیز برای استقبال از ترامپ برنامه‌ریزی شده است. به همین خاطر رئیس‌جمهوری از اعتراضات اجتناب خواهد کرد.

ترامپ در جریان سفر به انگلیس مذاکراتی با ترزا می، نخست وزیر انگلیس خواهد داشت، با ملکه الیزابت در کاخ وینسون دیدار خواهد کرد و در مراسم ضیافت شام در خانه وینستون چرچیل، رهبر سابق جنگ جهانی دوم شرکت خواهد کرد که همه این مراسم‌ها در خارج از لندن برگزار می‌شوند.

روز جمعه نیز ترامپ و ترزا می برای مشاهده نمایش نظامی سربازان انگلیسی به یک مکان اعلام نشده خواهند رفت. ترامپ و همسرش بعد از دیدار با ملکه الیزابت دوم به اسکاتلند می‌روند جایی که زمین‌های بازی گلف دارد تا تعطیلات آخر هفته خود را سپری کنند.

جانسون گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا از چیزی اجتناب نمی‌کند و تلاش می‌کند سفری فعال و خوب در ۲۴ ساعت داشته باشد. ترامپ قبلا خشم و عصبانیت خود را نسبت به اعتراضات در آمریکا نشان داده است.

این در حالی است که یکی از سخنگویان ترزا می گفت: مردم انگلیس می‌خواهند مطمئن شوند که رئیس‌جمهوری آمریکا فرصت دیدن و تجربه انگلیس را فراتر از لندن و جنوب شرق این کشور خواهد داشت.

سفر ترامپ به انگلیس در زمان حساسی رخ می‌دهد چراکه ترزا می در حال مبارزه برای به دست آوردن یک پیروزی در روند بریگزیت و متحد نگه داشتن دولت اقلیتش است و از سوی دیگر ترامپ نیز فرضیه‌های غربی درباره تجارت آزاد و خروج از نهادهای جهانی را به چالش می‌کشد.

انگلیس همزمان با آماده شدن برای خروج از اتحادیه اروپا، روابط نزدیکش با آمریکا را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجه و تجاری‌اش می‌داند.

اما برخی از مردم انگلیس ترامپ را فردی ظالم و مخالف با ارزش‌هایشان در مسائل مختلف می‌دانند. اظهارات ترامپ درباره حملات شبه‌نظامیان در انگلیس باعث خشم مردم این کشور شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.