اکبر قانعی صبح امروز در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت:براساس آمارها در حال حاضر ۱۲ استان کشور در معرض خطر آنفلونزای فوق حاد پرندگان هستند که باید اقدامات لازم انجام شود.

 

وی بیان کرد: طرح جامع مبارزه با آنفلونزای فوق حاد پرندگان در راستای مقابله با مشکلات احتمالی در این بیماری تدوین شده که از مهرماه واحد مرحله اجرایی خواهد شد.

 

مسئول ستاد هماهنگی آنفلونزای فوق حاد پرندگان وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حال حاضر تهدید آنفلونزا در ۷ استان کشور شدیدتر بوده و باید راهکار جدی در این زمینه اتخاذ شود.

 

قانعی با اشاره به اهمیت تعامل دستگاه‌های اجرایی در مقابله با بیماری آنفلونزای پرندگان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوط باید در زمینه مقابله با آنفلونزای پرندگان تعامل و همکاری جدی داشته باشند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی تصریح کرد: صنعت مرغداری باید در سطح کشور بروزرسانی شده و تهدیدات این صنعت به فرصتی برای توسعه تبدیل شود و این مهم با برنامه‌ریزی مدون محقق خواهد شد.

 

مسئول ستاد هماهنگی ستاد آنفلونزای فوق حاد پرندگان وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: خوشبختانه استان قزوین در تولید مرغ جایگاه خوبی داشته و از ظرفیت می‌توان در راستای توسعه صادرات بهره‌گیری کرد.

 

قانعی گفت: اجرای طرح مقابله با آنفلوانزا پرندگان در دستور کار بوده و با توجه به مدیریت مطلوب استان قزوین در سال‌های گذشته، پایلوت اجرای طرح‌ها بوده و در این زمینه مشارکت دارد.

 

وی بر رونق اشتغال در صنعت مرغداری تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.