مهرداد بائوج لاهوتی در تذکری شفاهی به رییس‌جمهور در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: ما مباحث مربوط به تحریم‌ها را قبول داریم و می‌دانیم که این تحریم‌های ظالمانه را دشمنان نظام به ما تحمیل می‌کنند. ما همچنان که در گذشته سربلند بوده‌ایم، سربلند خواهیم شد، اما آقای رییس‌جمهور همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌ها باز نمی‌گردد. ما در سه ماهه اول امسال تعداد بشکه نفت کمتری فروخته‌ایم، قیمت نفت که ۵۵ دلار بود کمتر از آن نفت خود را فروختیم. نرخ ارزی که ۳۵۰۰ تومان مشخص کرده بودیم کمتر فروختیم.

وی در ادامه بیان کرد: آقای رییس‌جمهور نقدینگی امروز پدر این کشور را در آورده است، بارها در این مجلس داد زدیم که این افراد خائن نیستند، پول دارند و باید سرمایه آنها را به سمت نیاز جامعه هدایت کرد اما این کار انجام نشد و نقدینگی به طرف ارز رفت که این بلا را بر سر کشور آورده است.

لاهوتی افزود: ما در کشور مشکل مدیریت داریم، ساختار اقتصادی و تیم اقتصادی رییس‌جمهور قوی نیست که بتواند بحران کشور را مدیریت کند و باید تغییر کند. بنده از آقای دکتر لاریجانی می‌خواهم که طی نامه‌ای از آقای روحانی بخواهند در تیم اقتصادی خود تجدیدنظر کنند. اگر این کار را انجام ندادند ما باید این کار را انجام دهیم.

وی در پایان گفت: آقای رییس‌جمهور ما شش ماه از شما استدعا می‌کنیم تا در مجلس حضور یابید و در خانه ملت پاسخگوی نمایندگان مردم باشید. چه اشکالی دارد آقای رییس‌جمهور در مجلس حضور یابند و دلیل گرانی‌هایی که امروز وجود دارد را مطرح کنند. ما برای حل مشکلات اقتصادی ارز می‌دهیم که افراد کالاهای مختلف وارد کنند.

به گزارش ایسنا، علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر لاهوتی گفت: ما نیز موافق حضور رییس‌جمهور در مجلس هستیم اما نمایندگان امضاهای خود را پس می‌گیرند و این امر منتفی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.