به نوشته روزنامه انگلیسی سان، علاوه بر سربازان، افسران مسلح نخبه و افسران ضد ترور که در کنار سرویس هوایی ویژه بریتانیا (اس‌ای‌اس) آموزش دیدند، در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

همچنین ۴۰ خودروی پلیس و موتورسیکلت در زمان عبور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از جاده‌ها مستقر می‌شوند. میل آن ساندی گزارش داد، هدف آنها مقابله با هرگونه تلاش برای ترور است.

ترامپ قرار است از کاخ بلنهایم بازدید کرده، به دیدار نخست‌وزیر انگلیس در چکرز رفته و ملکه انگلیس را در ویندسور ببیند. ملانیا ترامپ هم قرار است از یک بیمارستان کودکان بازدید کند.

به گفته مدیر سابق امنیت در پلیس لندن، تدابیر امنیتی شدیدی در زمان سفر دونالد ترامپ اجرا می‌شود و نیروهای حوزه‌های اطراف هم برای مداخله در زمان بروز موج خشونت‌بار گسترده به حالت آماده‌باش می‌روند. پلیس اسکاتلندیارد هم گفته، برای نظارت چند وجهی و عملیات امنیتی تدارک می‌بینند.

سفر جنجالی رئیس‌جمهوری آمریکا به انگلیس ۱۲ ژوئیه انجام می‌شود. ترامپ پیش از آن در نشست رهبران ناتو در بروکسل حاضر می‌شود.

سفر او سفری رسمی به دعوت دولت انگلیس نیست بلکه یک سفر کاری به حساب می‌آید اما با این وجود، او به دیدار ملکه الیزابت می‌رود. از آنجایی که سفر ترامپ "کاری" است، نباید مراسمی از سوی کشور میزبان برگزار شود.

سفر ترامپ با مخالفت‌های داخلی بسیاری در انگلیس روبروست. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر گفته است ترزا می "دلایل فراوانی" برای لغو سفر رهبر کاخ سفید دارد.

به گفته کوربین، تشدید مناقشه تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا و نیز رفتار آمریکا با کودکان مهاجر برای لغو سفر ترامپ به اندازه کافی است.

یکی از خاخام‌های سرشناس انگلیسی هم با مقایسه سیاست‌های مهاجرتی ترامپ با رویه‌های تاریخی که منجر به نسل‌کشی شده است، از نخست‌وزیر لندن خواست تا رویکرد رهبر آمریکا را در جریان سفر به انگلیس محکوم کند.

تاکنون ۵۳ هزار انگلیسی برای شرکت در اعتراضات ۱۳ ژوئیه موسوم به "ترامپ را متوقف کنید" اعلام آمادگی کردند. مشاوران ترامپ اندکی پیش از او برای بررسی جزئیات امنیتی وارد انگلیس می‌شوند. ترامپ همچنین قرار است در آخرین روز از سفرش به زمین گلف ترنبری در اسکاتلند برود. به گفته منابع، حدود ۲۰۰ یگان پشتیبانی پلیس برای اقدام در طول سفر رئیس‌جمهوری آمریکا نیاز خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.