راشاتودی گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بار دیگر اتحادیه اروپا را تهدید به اعمال تعرفه‌های گمرکی بیشتر کرد.

ترامپ گفت: در صورتی که اتحادیه اروپا موانع ورود کالاهای آمریکایی را برطرف نکند، آمریکا برای ورود خودروهای اروپایی به بازار آمریکا تعرفه ۲۰ درصدی اعمال خواهد کرد.

ترامپ درحالی این هشدار را به اروپایی‌ها داد که دو روز پیش ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا، گفت کاخ سفید برنامه‌ای برای افزایش تعرفه واردات کالاهای اروپایی ندارد.

ترامپ هشدار خود را از طریق توئیتر به اروپایی‌ها داد و در نتیجه این هشدار سهام شرکت‌های خودروسازی اروپایی نظیر BMW، فولکس واگن، فیات کرایسلر و مرسدس بنز کاهش یافت. 

از سوی دیگر این توئیت باعث شد ارزش شرکت‌های خودروسازی آمریکایی نظیر فورد و جنرال موتورز نیز کاهش یابد. 

دونالد ترامپ در توئیتر خود آورده است بر اساس تعرفه‌ها و موانع تجاری که اتحادیه اروپا مدت‌هاست علیه آمریکا و شرکت‌های بزرگ آمریکایی و کارگران این کشور وضع کرده است، در صورتی‌که این موانع و تعرفه‌ها به زودی برطرف نشود، ما برای تمام خودروهای اروپایی تعرفه گمرکی ۲۰ درصدی اعمال خواهیم کرد.

تعرفه ۲۰ درصدی البته کمتر از میزانی است که ترامپ پیشتر در ابتدای سال به آن اشاره کرده بود؛ چراکه در ماه می کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن به دنبال اعمال تعرفه وارداتی خودروهای ورودی از کانادا، ژاپن، مکزیک، آلمان و کره جنوبی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.