محمدجواد آذری‌جهرمی امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهه شصتی‌ها فقط وزیر نمی‌توانند شوند که قابلیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارند اظهارداشت: در آینده نزدیک حضور دهه شصتی‌ها را در مناسب مدیریتی و پست‌های مهم در کشور شاهد خواهیم بود و کشور به انرژی ، تجربه و انگیزه جوانان دهه شصتی و هفتادی نیاز دارد. 

وی با اشاره به اینکه امروز جام جهانی  نظر همه را به خود معطوف کرده است گفت: امروز نگاه همه به تلاش‌ها و هنر دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای جام جهانی مهم نیست و مهم تلاش جوانان ماست افزود: بازیکنان ما جانانه و غیرتمندانه بازی کردند، هر چند اسپانیا برد اما ما نباختیم.

وی با بیان اینکه پرتغال حریف قدری است و این بازی، بازی ستاره‌هاست بیان کرد: نظم تیمی پرتغال زیاد است و ضمن امیدواری اما بازی سختی است و نباید سطح توقعات را بالا برد.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه پرتغال در جایگاه هشتم دنیاست گفت: اما امیدی که در مردم ما وجود دارد ارزشمند است و تیم فوتبال ما بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشته و غرور ملی را حفظ کرده است.

وی با اشاره به هدف سفر به استان کرمان گفت: زلزله‌ای در استان کرمان رخ داد سبب شد تا کاستی‌ها خودنمایی کند و مشکل ارتباطات و ضعف زیرساخت‌ها مردم استان کرمان را ناراحت کرده بود و با سفر به کرمان مسائل و مشکلات رسیدگی شد و وضعیت مطلوب نبود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت با بیان اینکه ما چالش‌هایی در استان داشتیم افزود: عدم توازن در پوشش تلفن همراه در استان، ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان که پوشش‌دهی مخابراتی نداشتند، ۲۶۲ روستا در استان داشتیم که هیچ گونه ارتباطی نداشتند و عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت در نقاط روستایی از جمله مشکلات استان بود.

وی با اشاره به اینکه مسئولین تفاوتی با مردم ندارند و جزو مردم هستند گفت: نباید این صحبت‌ها به شعار خلاصه شود و باید به مرحله عمل برسد و هدف ما باید خدمتگزاری باشد نه شعار که در عمل.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه در کشورهای غربی این مسئله رواج دارد و برای کارهای شخصی وقتی از خانه خارج می‌شوند مانند یک شهروند عادی با آنها برخورد می‌شود افزود: مسئولان ما هم باید اینگونه باشند و به متن جامعه بیایند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان با چالش‌های زیادی روبه‌رو ست و بحران کم‌آبی شاید مهمترین بحران استان باشد گفت: استان کرمان از درجه بالای محرومیت در برخی نقاط برخوردار است و فناوری اطلاعات می‌تواند امروز به رفع محرومیت در این استان کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فناوری اطلاعات می‌تواند به حل مشکلات زیست محیطی صرفه‌جویی در مصرف آب، نخبه‌پروری و شناسایی و حل مشکلات و محرومیت‌ها کمک کند افزود: ما امیدواریم تا با استفاده از ظرفیت‌های استان کاری کنیم تا این قابلیت‌ها بالفعل شود.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی برای کنترل پیامک‌های تبلیغاتی در کشور شده دستاوردها خوب بوده اما کافی نیست گفت: هنوز هم بازار پیامک‌های قاچاق وجود دارد و برنامه مدونی داریم تا قبل شهریور مشکل پیامک‌ها به صورت ریشه‌ای حل کنیم و باید دغدغه مردم را در زمینه مزاحمت‌های پیامکی و فروش اطلاعات مردم حل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.