طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از کد دستوری *۱۰۰*۲*۶*۵*۱# به میزان ۱۲۰ گیگ حجم اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد، مشترکانی که فریب این پیام جعلی را خورده‌اند عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از ۲۰۰ هزار تومان شده اند که این مبالغ در صورتحساب آنها لحاظ شده است.

پس از آن و روز گذشته، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا ضمن شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی و راهکار فوری برای حل این موضوع ارایه شود.

آذری جهرمی فرایند فعال سازی این گونه سرویس‌ها را در اپراتورهای تلفن همراه دارای اشکال دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شد.

درنهایت، چند ساعت پس از صدور دستور پیگیری و رسیدگی به موضوع انتشار پیام جعلی اینترنت رایگان از طریق کد دستوری خاصی در شبکه‌های اجتماعی، نتایج آن را اعلام کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ۴۵۰هزار نفر از کد دستوری مزبور استفاده کرده بودند، اعلام کرد که از این تعداد ۴۰۰هزار نفر سیم‌کارت اعتباری و ۵۰هزار نفر مابقی دارای دائمی بودند.

وی افزود: بسیاری از درخواست‌ها به دلیل کمبود اعتبار موفق نبوده و درنهایت ۲۰هزار درخواست موفق به ثبت شده است که برای همه این ۲۰هزار نفر، پیامک ارسال که درصورت عدم تمایل، سرویس لغو و وجوه به آن‌ها مسترد شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین از توقف فعال‌سازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.