تیم ملی فوتبال پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ و یکی از مدعیان جام جهانی ۲۰۱۸، امروز (چهارشنبه) به مصاف مراکش رفت و به سختی صاحب برتری یک بر صفر شد. 

این دیدار در ورزشگاه «لوژنیکی» شهر مسکو و با قضاوت «مارک گیگر» از آمریکا برگزار شد.

پرتغال که در بازی نخست گروه بی (B) با هتریک و درخشش رونالدو برابر اسپانیا به تساوی ۳ بر ۳ رسید، با برتری در دیدار امروز، چهار امتیازی شد تا شرایط خوبی برای صعود داشته باشد.

مراکش نیز که در بازی نخست خود با یک گل مغلوب ایران شده بود، با قبول نتیجه مشابه برابر پرتغال، بدون امتیاز ماند تا دیگر شانسی برای صعود نداشته باشد.

پرتغال شروعی عالی در دیدار امروز داشت و در دقیقه چهارم کرنر ارسالی «موتینیو» را رونالدو با ضربه سر به گل اول این دیدار تبدیل کرد. این چهارمین گل ستاره تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ است.

در ادامه مراکشی ها با طراحی حملات از جناح راست به دنبال نزدیک شدن به دروازه حریف بودند. 

حساسیت بالا موجب شد تا بازیکنان دو تیم خطاهای متعددی را مرتکب شده و سوت های داور، سرعت بازی را کاهش دهد.

در دقیقه ۳۸ پاس طلایی رونالدو به «گونسالو گوئدس» رسید که ضربه این بازیکن جوان را دروازه بان مراکش دفع کرد.

تلاش مراکشی ها برای گلزنی در نیمه نخست جواب نداد تا نماینده آفریقا امید خود را به ۴۵ دقیقه دوم معطوف کند.

در ابتدای نیمه دوم، مراکش در آستانه گلزنی قرار داشت که «روی پاتریسیو» دروازه بان پرتغال با واکنشی مناسب، ناجی تیمش شد.

در دقیقه ۶۰ «مهدی بن عطیه» کاپیتان و مدافع پیش تاخته مراکش فرصت ایده آلی برای گلزنی داشت که ضربه بی هدف او از بالای دروازه پرتغال بیرون رفت.

در دقیقه ۸۰ توپ در محوطه جریمه پرتغال به دستان «په په» برخورد کرد که داور آمریکایی در تصمیم عجیب اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۹۳ بازهم بن عطیه دقت لازم را در زدن ضربه پایانی نداشت تا همچنان مراکش در حسرت گل باقی بماند.

در نهایت سوت داور آمریکایی به نشان برتری یک بر صفر پرتغال به صدا درآمد تا مراکش با وجود ارائه نمایشی تحسین برانگیز با ناکامی در گلزنی از گردونه رقابت ها کنار برود.

در دیگر دیدار این گروه و از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب، تیم ملی فوتبال ایران به مصاف اسپانیا می رود.

**ترکیب پرتغال

روی پاتریسیو، په په، رافائل گوئررو، خوزه فونته، رونالدو، موتینیو(سیلوا)، ژائو ماریو(برونو فرناندس)، برناردو سیلوا(ژلسون مارتینز)، ویلیام کاروالیو، گونسالو گوئدس و سدریک

**ترکیب مراکش

مونیر المحمدی، اشرف حکیمی، مانوئل داکاستا، مهدی بن عطیه، حکیم زیاش، کریم الاحمدی(فیصل فجر)، یونس بلهندا(مهدی کانسرلا)، خالد بوعطیب(ایوب الکعبی)، بوصوفا، نورالدین امرابات و نبیل دیرار

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.