به گزارش خبرگزاری فرانسه ، کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می شود افزود: این تدابیر پس از دیدار و گفت وگوهای فراوان وزیران کشور عضو این اتحادیه، اتخاذ شده است. 

کمیسیون بازرگانی اتحادیه اروپا که به دنبال معافیت گمرکی دائمی و بدون قید و شرط است، پیشر اعلام کرد که در صورت افزایش تعرفه‌های گمرکی آمریکا بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از قاره سبز ، این اتحادیه واکنشی &#۳۹;سه جانبه&#۳۹; نشان خواهد داد. 

کمیسیون بازرگانی اتحادیه اروپا هشدار داده بود که این نهاد اروپایی در حال تنظیم واکنشی سه‌‌جانبه است که با قوانین سازمان تجارت جهانی نیز سازگار خواهند بود.

کمیسیون اتحادیه اروپا پیشتر افزود:در صورت اجرایی شدن تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه‌های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم، این کمیسیون شکایتی را تسلیم سازمان تجارت جهانی خواهد کرد و تدابیری را در جهت محافظت از اقتصاد این اتحادیه و همچنین اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از ایالات متحده به کار خواهد بست.

همچنین کمیسیون اتحادیه اروپا فهرستی از کالاهای آمریکایی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو تهیه کرده که در اقدامی تلافی‌جویانه به آنها تعرفه تعلق خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در تلاش است تا به صورت دائمی از پرداخت تعرفه‌های گمرکی برای صادرات فولاد و آلومینیوم به آمریکا معاف شود. این تلاش‌ها تاکنون نتیجه ای نداشته است . 

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در سفرهای اخیر و جداگانه خود به واشنگتن در گفت و گوبا ترامپ تلاش کردند تا او را از افزایش‌ تعرفه‌های گمرکی منصرف سازند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.