نیویورک تایمز گزارش داد، یک تاجر آمریکایی به دنبال ایجاد یک کانال ارتباطی مخفی میان کره‌شمالی و دولت ترامپ از طریق جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و داماد رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است.

پایگاه خبری هیل، طبق گزارش‌ها "گابریل شولتس" تابستان گذشته با دولت ترامپ تماس داشته و گفته است یک مقام ارشد کره‌شمالی خواستار گفت‌وگو با کوشنر درباره یک نشست احتمالی میان ترامپ و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، کوشنر این مذاکرات را به مایک پامپئو ارجاع داد که آن زمان مدیر سیا بود و کوشنر آن زمان به دلیل روابط پرتنشش نتوانست با رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت آمریکا ارتباط برقرار کند. کاخ سفید و سیا درباره تماس شولتس با کوشنر اظهارنظری نکردند اما این تاجر آمریکایی در بیانیه‌ای گفت: من درباره ماهیت تجارت یا روابط شخصی‌ام اظهارنظر نمی‌کنم.

براساس گزارش‌ها، کوشنر همچنین یک کانال مخفی میان مقام‌های چینی و دولت ترامپ در سال گذشته ایجاد کرد. به گزارش نیویورک تایمز، داماد ترامپ و سفیر چین در ایالات متحده نشستی را میان ترامپ و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین ترتیب دادند. به گزارش نیویورک تایمز، کوشنر حین دوره انتقالی نشست‌هایی با سفیر چین داشت که کارشناسان چینی در آن حضور نداشتند و همین امر نگرانی‌ مقام‌های کنونی و سابق آمریکا را برانگیخت.

ترامپ هفته گذشته با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی دیدار داشت که اولین نشست یک رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبر کره‌شمالی بود. رهبران دو کشور توافق کردند آمریکا تضمین‌های امنیتی نامشخصی را در ازای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی فراهم کند. ترامپ همچنین اعلام کرد مانورهای نظامی دوجانبه با کره‌جنوبی را متوقف می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.