یونهاپ گزارش داد، جک رید، سناتور دموکرات آمریکایی گفت: این ادعای ترامپ که گفته بود تهدید برنامه‌های موشکی بالستیک و سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی را تا حد زیادی حل کرده، یک ادعای نامعقول است.

او در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: کره‌شمالی بین ۲۰ تا ۶۰ کلاهک هسته‌ای دارد. آنها موشک‌هایی دارند که این کلاهک‌ها را به ژاپن، کره‌جنوبی و گوآم برساند. آنها زیرساختی پیچیده برای لابراتوارهای هسته‌ای، تاسیسات آزمایشی و دیگر تاسیسات دارند. ما تازه در اول راه تعامل هستیم. این مسائل هنوز حل نشده‌اند.

رید گفت: این نشست یک پیروزی بزرگ برای کیم جونگ اون بود.

این سناتور تصریح کرد: با این اتفاق رهبر کره شمالی توانست به پرستیژ در آغوش کشیده شدن توسط رئیس‌جمهوری آمریکا دست یابد. رئیس‌جمهوری کشور ما نه تنها در ادعاهایش بسیاری از سوابق حقوق بشری ناگوار کره شمالی از جمله در زمینه بدرفتاری با مردمش را نادیده گرفت، بلکه مشخصا صحبت‌هایی بر ضد آن انجام داد.

رید خاطرنشان کرد: نظام تحریم‌ها علیه کره‌شمالی احتمالا با اقدام آمریکا در اجرای تعهداتش طبق توافق مربوط به نشست رهبران دو کشور از جمله در زمینه تضمین‌های امنیتی برای حکومت کره‌شمالی تضعیف خواهد شد.

این سناتور آمریکایی گفت: تصمیم ترامپ برای معلق کردن رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی یک اشتباه بود.

او اظهار کرد: اگر این تعلیق برای مدتی طولانی ادامه یابد، ما به لحاظ عملیاتی مهارت‌هایی را که برای همکاری با دیگر همکارانمان در منطقه نیاز داریم، از دست خواهیم داد. بنابراین فکر می‌کنم در پایان این نشست این کیم جونگ اون بود که با دستاوردهای خیلی زیاد از محل خارج شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.