سازمان لیگ فوتسال درحالی این‌روزها با وضع قوانین عجیب و غریب برای فوتسالی‌ها حاشیه‌ساز شده که اعضای آن برای ماندن در هیات رییسه دست به تغییر اساسنامه زده‌اند.

آخرین مجمع سازمان لیگ فوتسال اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد اما درحالی که مدت زمان قانونی حضور اعضای هیات رییسه سازمان لیگ دو ساله بوده، این مهلت به پایان رسیده و هنوز انتخابات جدید برگزار نشده است.

براساس شنیده‌ها علی کفاشیان (سرپرست کمیته فوتسال) به دنبال برگزاری مجمع در تاریخ هفده خرداد بود اما برخی از اعضا با اعمال تغییرات عجیب در آیین‌نامه و اساسنامه، برگزاری مجمع را به تعویق انداختند چون ابتدا باید فدراسیون فوتبال اساسنامه جدید را مورد تایید قرار دهد.

کریم منصوری، مدیرعامل باشگاه شهید منصوری قرچک که تیمش منحل شده است، به دلیل نداشتن تیم نمی‌تواند در انتخابات هیات رییسه نامزد شود چرا که براساس آیین‌نامه تنها مدیران عامل باشگاه‌ها می‌توانند کاندیدا شوند. اما اساسنامه جدید نامزدی را بدون قید شرط اعلام کرده و هر کسی می‌تواند کاندیدا شود. حتی کریم منصوری که هیچ تیمی در فوتسال ندارد!

هم‌چنین باتوجه به پایان مهلت حضور اعضای فعلی هیات رییسه سازمان لیگ، گفته می‌شود مصوبات نیز وجهات قانونی ندارد و به عنوان مثال "محرومیت لژیونرهای شاغل در جام باشگاه‌های آسیا" قانونی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.