وعده پاداش و پخش تلویزیونی

وعده پاداش ویژه

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم استقبال از بانوان فوتسالیست، در جمع خبرنگاران وعده داد به‌زودی پاداش ویژه‌ای به قهرمانان این رشته پرداخت خواهد شد. او گفت: «بسیار خوشحالم بعد از کمتر از شش ماه که آقایان قهرمان آسیا شده بودند، بانوان هم سربلند شدند. اقدام خوبی هم صورت گرفته بود و ۹ اردو در نظر گرفته بودیم. پیش‌بینی خودم قهرمانی در این رقابت‌ها بود که میسر شد. سرمایه‌گذاری ما در فوتسال بیشتر از فوتبال است. برای فوتبال هم درحال برنامه‌ریزی هستیم. ۱۲۰۰ دلار در تایلند به ملی‌پوشان پرداخت کردیم و در ایران هم ۱۰ میلیون تومان به هر بازیکن خواهیم داد. وزارت ورزش و نهاد ریاست‌جمهوری هم کمک خواهند کرد چون همه از این قهرمانی خوشحالند. »

به‌دنبال پخش مسابقات بانوان

در این مراسم کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته فوتسال کشورمان نیز حضور داشت و اعلام کرد به‌صورت جدی پیگیر پخش مسابقات فوتسال بانوان از صدا و سیما خواهند بود. او درباره پخش نشدن مسابقات فوتسال بانوان از صداوسیما و جایگزین کردن مسابقات‌ هاکی روی یخ در برنامه‌های شبکه ورزش سیما گفت: «به هرحال این مسابقات از طریق اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای کشورهای مختلف پخش شد و برخی از مردم توانستند ببینند؛ اما ما منتظر صداوسیما نمی‌مانیم و خودمان از طریق توسعه اینترنت و امکانات، کاری می‌کنیم مردم بهتر بتوانند بازی‌ها را ببینند. صداوسیما تا بیاید مجوزهای لازم برای پخش مسابقات را بگیرد، طول خواهد کشید. به‌جای فوتسال بانوان هم ‌هاکی روی یخ پخش کردند چون تایلند هوا گرم و ‌هاکی روی یخ سرد بود به همین دلیل خواستند تعادل ایجاد شود!»

نیاز به تداوم حمایت‌ها

در همین حال سرمربی و یکی از بازیکنان تیم‌ملی نیز اظهار امیدواری کردند حمایت‌ها از تیم‌ملی تداوم داشته باشد. شهرزاد مظفر، سرمربی تیم‌ملی فوتسال در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره قهرمانی تیمش گفت: «خیلی خوشحالیم چون مردم ایران خوشحالند. خدا را شاکرم که توانستیم جواب اعتماد مسوولان را بدهیم. دو بار این قهرمانی تکرار شده و این اتفاق در رشته‌های گروهی ایران همتا ندارد. حمایت‌های فدراسیون فوتبال برای رسیدن به این موفقیت بسیار تاثیرگذار بود و هر امکاناتی که نیاز داشتیم، در اختیارمان قرار گرفت. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد و ما همچنان شاهد موفقیت و افتخارآفرینی فوتسال کشورمان باشیم.» همچنین فرشته کریمی ملی‌پوش فوتسال بانوان نیز که بهترین بازیکن این مسابقات شد، گفت: «از کسب عنوان بهترین بازیکن خوشحالم اما این عنوان در کنار قهرمانی دلچسب‌تر شد. تک‌تک بازیکنان، بهترین هستند و من به نمایندگی از کل تیم این جایزه را گرفتم. زحمت زیادی برای رسیدن به این موفقیت کشیدیم و از حمایت‌های فدراسیون هم ممنونیم که شرایطی را فراهم کرد تا با تیم‌های ایتالیا، اوکراین و روسیه بازی دوستانه برگزار کنیم. قهرمان شدن آسان است اما قهرمان ماندن سخت است. اینکه ما دو بار پیاپی قهرمان آسیا شدیم، یک اتفاق بزرگ است که در ورزش بانوان سابقه ندارد.»