هیل گزارش داد، ریچارد گرنل در مصاحبه با پایگاه دست‌راستی بریت بارت نیوز در برلین اذعانی کرد که برای یک دیپلمات غیرعادی است. او گفت قصد دارد راست‌های افراطی در سراسر اروپا را تقویت کند.

کرنل تاکید کرد: قطعا خواستار تقویت جناح‌های راست‌ در سراسر اروپا و سایر رهبران هستم. گمان می‌کنم با افزایش ناگهانی سیاست‌های محافظه‌کارانه روبرو هستیم و دلیل آن شکست سیاست‌های گذشته است. خدمت به عنوان سفیر بسیار لذت‌بخش است.

در پی این سخنان، وزارت خارجه آلمان خواستار توضیح گرنل شد. همچنین یکسری از سیاستمداران جناج چپ خواستار فسخ استوارنامه این سفیر شدند.

مارتین شولتس، رهبر سابق حزب سوسیال دموکراتیک آلمان به دپ‌آ گفت: آنچه این مرد انجام می‌دهد در عرصه بین‌المللی دیده نشده بود.

همچنین سارا واگنکنشت، رهبر جناح چپ دی لینکه (چپ) از دولت آلمان خواست تا گرنل از این کشور اخراج شود و تاکید کرد اظهارات این سفیر معادل تهدید "حاکمیت دموکراسی" آلمان است.

اظهارات گرنل بر حمایت از یک جناح سیاسی در اروپا غیرمعمول است، در حالی که حمایت‌های حزبی دیپلمات‌ها در کشورهای خودشان عادی است، آنها به ندرت درباره سیاست‌های داخلی کشورهایی که برای خدمت راهی آنجا می‌شوند، اظهارنظر می‌کنند. توماس کلاین – بروکهوف، معاون صندوق مارشال آلمان ایالات متحده در برلین در مصاحبه با هیل گفت: کاملا مشخص است که این اقدام او دور از امر سفارت است. این مداخله سیاسی است نه بیان نظرات شخصی. این برداشتی است که از چنین رفتاری می‌شود.

اظهارات سفیر آمریکا همچنین از این نظر که روابط میان آمریکا و متحدانش در غرب اروپا شدیدا تیره شده، حائز اهمیت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.