هوشنگ بازوند امروز در جلسه بررسی وضعیت احداث بندر خشک در کرمانشاه، اظهار داشت: برای تعیین تکلیف طرح بندر خشک مجوز شورای عالی آمایش نیاز است.

وی افزود: پس از کسب مجوز فوق، این طرح را در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب و برای انتخاب سرمایه گذار آنرا ابلاغ می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه در خصوص موانع موجود مطرح شده بر سر روند اخذ مجوز احداث بندر خشک نیز بیان داشت: شورای برنامه ریزی استان بهتر از کارشناسان وزارتخانه می تواند برای این طرح تصمیم‌گیری کند.

بازوند اظهار داشت: بندر خشک یک ظرفیت برزگ اقتصادی در حمل و نقل محسوب می شود که خلاء آن در منطقه غرب کشور بسیار احساس می‌شود.

وی گفت: کرمانشاه از یک موقعیت ممتاز مبادلاتی در غرب کشور برخوردار می باشد و این ویژگی ها بستر مناسبی برای ایجاد یک بندر خشک در استان فراهم کرده است. 

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهر سازی پس از بررسی های اولیه با ایجاد بندر خشک در کرمانشاه موافقت کرده است. 

وی گفت: مشاور این طرح انتخاب شده و مکان یابی های اولیه نیز صورت گرفته است و طرح پیشنهادی این هفته در شورای برنامه ریزی استان ارایه می شود. در ادامه این طرح به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی جهت تصویب ارایه می گردد.

بازوند اظهار داشت: یکی از الزامات بندر خشک وجود خط ریلی است که با توجه به راه اندازی راه آهن، این زیرساخت فراهم شده است. در جانمایی های اولیه یک مکان پیشنهادی در کنار شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

وی با یادآوری اینکه تاکنون چند سرمایه گذار  هم برای مشارکت در اجرای این طرح اظهار آمادگی کرده اند، گفت: ایجاد بند خشک می تواند کرمانشاه را به یک مرکز مهم مبادلاتی در غرب کشور تبدیل کند و به رونق اقتصادی بیشتر استان و همچنین ایجاد اشتغال کمک کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.