«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان که در انگلیس بسر می‌برد در دیدار با «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور درباره توسعه روابط دوجانبه دو کشور، مبارزه با تروریسم و کمک‌های لندن برای تقویت نیروهای امنیتی افغان گفت‌وگو کردند.

 

عبدالله در این دیدار ضمن گفت‌وگو درباره روابط کابل و اسلام‌آباد با اشاره به حمایت پاکستان از مخالفان دولت افغانستان گفت که استفاده ابزاری از تروریسم برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی به نفع هیچ یک از کشورها نیست.

 

«مجیب‌الرحمن رحیمی» سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان درباره این دیدار به «رادیو آزادی» گفت: طرف انگلیسی در این دیدار تاکید کرد که لندن از نفوذ خود بر پاکستان استفاده خواهد کرد تا اسلام‌آباد را به توقف حمایت از مخالفان مسلح دولت افغانستان تشویق کند.

 

در این دیدار دو طرف همچنین درباره وضعیت امنیتی افغانستان، روند صلح این کشور، انتخابات و همچنین کمک‌های انگلیس به افغانستان گفت‌وگو کردند.

 

عبدالله در این سفر با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، شاهزاده «چارلز» ولیعهد این کشور، «پنی موردانت» وزیر توسعه بین‌المللی، «مارک لنکستر» وزیر دولت در امور نیروهای مسلح و «مارک سدویل» مشاور امنیت ملی انگلیس نیز دیدار کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.