سرلشکر فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا نزدیکی اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس دلایل نظامی و تکمیل دفاع موشکی دارد یا خیر، گفت: نزدیکی رژیم صهیونیستی با کشورهای مرتجع مانند عربستان و امارات بیشتر به خاطر اتحاد استراتژیک است زیرا این کشورها از اسلام ناب و انقلاب اسلامی ایران می‌ترسند. این کشورها همدیگر را پیدا کردند و هنگامی که هر کدام از آنها احساس خطر می‌کنند به یکدیگر پناه می‌برند. ادعاهای توان نظامی‌ که این کشورها مطرح می‌کنند چیزی به جز خوراک تبلیغاتی نیست و مانند کف روی آب است.

مشاور نظامی رهبر انقلاب گفت: گنبد آهنین یک شوخی بیشتر نیست و توان دفاع موشکی اسرائیل در طول این سال‌ها بارها امتحان شده و موشک‌ها، راکت‌ها و پهبادهای زیادی توانسته‌اند این دفاع موشکی را بشکنند.

وی تصریح کرد: تاکنون بارها از سوریه و لبنان از طریق هوا وارد حریم هوایی اسرائیل شده‌اند و این گنبد نتوانسته کاری کند. در واقع گنبد آهنین به آن معنا وجود ندارد بلکه یک حوزه رسانه‌ای برای مردم اسرائیل است زیرا آنها بیشتر اهل فرار هستند و با این جنجال‌های رسانه‌ای دولتمردان اسرائیل می‌خواهند به مردم خود قوت قلب بدهند.

فیروزآبادی ادامه داد: در خلیج فارس نیز گنبد آهنین واقعی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و این امر بارها ثابت شده است اینکه آمریکا بیاید چهارتا موشک پاتریوت در نقاط مختلف کشورهای حاشیه خلیج فارس آن هم بدون اطلاع دولتمردان نصب کند و مدیریت آنها را نیز خودش به عهده داشته باشد به آن دفاع موشکی یا گنبد آهنین نمی‌گویند.

وی تصریح کرد: موشک‌های پاتریوت نیز امتحان خود را پس داده است و نشان داده در برابر موشک قدرت دفاعی دارد اما نمی‌تواند حریف موشک‌ها شود.

فیروزآبادی در پایان تصریح کرد: آمریکا فقط هزینه بر روی دست کشورهایی مانند عربستان و امارات می‌گذارد و ثروت ملی آنها را به یغما می‌برد بدون آنکه کارکرد مثبتی برای آنان داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.