اسپوتنیک گزارش داد،‌ عبد الفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در واکنش به نشست اخیر شورای هماهنگی عربستان و امارات به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در صفحه توئیتر خود نوشت: با علاقه نتایج اولین نشست شورای هماهنگی عربستان و امارات که نشان دهنده تقویت مکانیسم اقدام مشترک عربی است، دنبال کردم.

وی ادامه داد: ما به طور کامل از تمامی تلاش‌ها در زمینه تحکیم روابط مشترک بین برادرانمان در عربستان و امارات حمایت می‌کنیم. ما این امر را اقدامی ارزشمند می‌دانیم و آرزوی موفقیت در تمامی طرح‌های آن را داریم که رفاه و ثبات را برای ملت ما به همراه می‌آورد.

سیسی در ادامه تصریح کرد: نتایج بدست آمده نشان‌دهنده یک الگو برای ترویج اقدام مشترک عربی در زمینه‌های مختلف است.

گفتنی است که اولین نشست "شورای هماهنگی عربستان و امارات" میان بن زاید و بن سلمان در جده برگزار شد و در این نشست دو طرف از ۴۴ طرح راهبردی مشترک خبر دادند.

همچنین منابع مختلف اعلام کردند که ۳۵۰ مسؤول از دو کشور روی طرح‌های مذکور و در سه محور اصلی "اقتصادی، انسانی و سیاسی-امنیتی-نظامی" کار خواهند کرد و زمان داده شده برای اجرای طرح‌ها ۶۰ ماه است.

در نشست برگزار شده ضمن اعلام ساختار سازمانی این شورا، میان بن‌سلمان و بن‌زاید ۲۰ یادداشت تفاهم مشترک بین طرفین و در زمینه‌های مختلف امضا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.