وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر با صدور بیانیه ای به همه مرزهای این کشور ، مجتمع ها و مراکز خرید و فروش ابلاغ کرد که از این پس حق نگهداری ، خرید یا فروش کالاهای ساخت این کشورها را نخواهند داشت .

این بیانیه می افزاید : بازرسان وزارت خانه با انجام بازرسی های سرزده با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهند آورد.

عربستان ،امارات ، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم ، روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

این کشورها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط اعلام کردند اما قطر با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیلی برای اثبات ادعاهای خود ندارند نسبت به این شروط بی اعتنایی نشان داده است .

دوشنبه هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که &#۳۹;جان سالیوان&#۳۹; معاون اول این وزارتخانه در حاشیه نشست &#۳۹;جی ۲۰ &#۳۹; در &#۳۹;بوینوس آیرس&#۳۹; پایتخت آرژانتین به &#۳۹;عادل الجبیر&#۳۹; وزیر خارجه عربستان اطلاع داده که آمریکا خواستار حل فوری اختلاف های این کشور با قطر در سریع ترین زمان ممکن است . 

عربستان تاکنون به این درخواست واکنشی نشان نداده، اما &#۳۹;انور قرقاش&#۳۹; وزیر مشاور در امور خارجه امارات دیروز (جمعه ) در چند توئیت پشت سر هم بار دیگر با تکرار ادعاها علیه قطر ، سیاست های دوحه در خصوص همسایگان را به باد انتقاد گرفت و از ادامه تحریم و تنش دفاع کرد. 

مواضع دیروز مقام اماراتی و اقدام امروز دولت قطر نشان می دهد هنوز زمینه لازم برای آشتی بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس و رفع تنش وجود ندارد و بعید است درخواست های آمریکا از این کشورها نتیجه داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.