علیرضا رحیمی افزود: این غیرمنصفانه و غیر قابل قبول است که مخالفان به اسم نقد برجام، دولت را تخریب می کنند. آنان به این روش می خواهند با روحانی و ظریف تسویه حساب کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نباید برجام را در حد جناحی و سلیقه ای تقلیل داد، زیرا تراز ملی دارد و باید نگاه ملی درباره آن وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تیم دیپلماسی ما امروز بیش از گذشته برای ادامه کار به انسجام نیاز دارد.

توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۹۴ (چهاردهم ژوئیه ۲۰۱۵) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.

با اجرای برجام از دی ماه ۱۳۹۴، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا برای اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند.

«دونالد ترامپ» که از بهمن سال ۱۳۹۵ به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام کرد.

** وحدت، دشمن را ناامید می کند

به گفته عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، نگاه واقع بینانه به منافع ملی و تشخیص ضرورت ها از اولویت های اصلی کشور است.

رحیمی ادامه داد: انسجام ملی و وحدت نظر جزو ضرورت هایی است که باید در عرصه بین المللی رعایت شود و همه گروه ها به آن توجه کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره نگاهی راهبردی و توسعه ای به کشور دارند. ما نیز در این برهه باید انسجام و وحدت خود را بیشتر کنیم؛ زیرا دشمن از تفرقه ما خوشحال می شود.

«هر چه انسجام ما بیشتر شود، موجب ناامیدی دشمن می شویم».

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی دوم خردادماه در دیدار جمعی از مسوولان و کارگزاران نظام با پرهیز دادن «عناصر سیاسی، مدیریتی و مطبوعاتی» از سرزنش یکدیگر درباره برجام تاکید کردند «نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه ایراد ندارد و مسوولان هم باید به آنها توجه کنند اما اهانت، هتک حرمت، اتهام و ایجاد دوقطبی بر سر برجام نباید صورت گیرد و وحدت و همزبانی نباید نقض شود».

ایشان چهاردهم خردادماه امسال همزمان با بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) نیز فرمودند: به حول و قوه الهی، ما دچار انفعال و ضعف نمی شویم و در برابر زیاده خواهی و زورگویی دشمنان می ایستیم، هیجان زده و احساسی تصمیم نمی گیریم و به جای متن، وارد حاشیه ها نمی شویم، اولویت های خود را به توفیق الهی تشخیص خواهیم داد، به مردم و توانایی های آنها بخصوص جوانان اعتماد خواهیم کرد اما به دشمن مطلقا اعتماد نمی‌کنیم، مردم عزیزمان را از دودستگی و دو قطبی برحذر می داریم و به نصرت الهی اطمینان داریم و شک نداریم که ملت ایران با این ایمان و انگیزه و با این امید، قطعا پیروز خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.