نتانیاهو در این سفر با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و ترزا می نخست وزیر انگلیس دیدار می کند. 

آلمان، فرانسه و انگلیس از جمله امضاکنندگان برجام هستند که سال ۲۰۱۵ با ایران، آمریکا، روسیه و چین منعقد شد.

پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای با ایران در ۸ مه (۱۸ اردیبهشت)، سران انگلیس، آلمان و فرانسه برای حفظ این توافق تاریخی تلاش می کنند.چین و روسیه نیز در کنار اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که به این توافق وفادار می مانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احتمالا مذاکرات در برلین، پاریس و لندن تحت الشعاع پیامدهای رد برجام توسط آمریکا قرار دارد و انتظار می رود نتانیاهو با تلاش های اروپا برای ماندگاری توافق هسته ای با ایران به شدت مخالفت کند. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با مذاکرات پیش روی خود در اروپا گفت: برای انسداد آرزوهای هسته ای و نیز جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه گفت وگو می کنم زیرا این مسایل برای امنیت اسرائیل مهم و حیاتی است.

خبرگزاری فرانسه همچنین نوشت که برخلاف آنچه آمریکا و اسرائیل می گویند، اروپا تاکید دارد توافق سال ۲۰۱۵ کارآمد است و ایران از آن پیروی می کند. 

به گفته یک دیپلمات اروپایی، مرکل، می و مکرون منتظرند تا اسرائیل و آمریکا راهی دیگر ارائه کنند، اما درباره آنچه در نشست های دوشنبه اتفاق می افتد، دچار توهم نیستند.

اروپایی ها که در زمینه مسائل دیگر با آمریکا اختلاف آراء دارند، بر اتفاق رای تداوم برجام تاکید می کنند.

خبرگزاری فرانسه در پایان نوشت: وضعیت فلسطینی ها، روند صلح اسرائیل و فلسطین و یهودستیزی در اروپا از جمله مسایلی هستند که در نشست های دوشنبه تحت الشعاع برجام قرار می گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.