به گزارش پایگاه اینترنتی &#۳۹;اوئس فرانس&#۳۹;، مدت کوتاهی پس از امضای توافق هسته ای با ایران، شرکت های اروپایی به ویژه بنگاه های اقتصادی فرانسه که ایران را بازار خوبی برای فروش محصولات خود می دانند، برای سرمایه گذاری در این کشور، گوی سبقت را از یکدیگر ربودند. با وجود تصمیم های دولت آمریکا درباره این توافق، هنوز هم بسیاری از شرکت های اروپایی علاقه مند به ادامه حضور در بازار جوان ایران هستند. 

لابراتور غذایی بهداشتی &#۳۹;دیلن&#۳۹; (Dielen) یکی از آن شرکت ها است. لابراتوار دیلن در آغاز سال ۲۰۱۶ یک قرارداد جدید با ایران امضا کرده است. 

پل ویولت مدیر عامل لابراتوار های دیلن در این باره می گوید: ما از آغاز سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را در ایران آغاز کردیم. جمهوری اسلامی برای ما بازار خوبی است. برای ما ایران یک فرصت افزایش میزان فروش ۱۵ درصدی است. البته ما بازارهای دیگری نیز در سایر کشورها از جمله ژاپن، لبنان، ترکیه و هنگ کنگ داریم اما ایران برای ما یک بازار و یک فرصت مضاعف محسوب می شود. 

مدیر عامل شرکت دیلن درباره خروج آمریکا از برجام گفت: برای ما این خبر بدون شک یک پیامد بد است. ما در کوتاه مدت در ایران می مانیم اما حضورمان در میان مدت بستگی به راهکارهای سیاستمداران دارد که این موضوع هم از دایره اختیارات ما خارج است.

ویولت در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از مقامات دولت فرانسه دارید، گفت: آیا مقامات اروپایی می توانند با یک صدای واحد در برابر تهدیدهای آمریکا ایستادگی کنند؟ آیا آنها قادر به حمایت از شرکت های اروپایی هستند؟ ما امیدواریم که چنین باشد و مقامات اروپایی ما را همراهی کنند تا بتوانیم بصورت پایدار در بازار ایران حضور داشته باشیم.

شرکت دیلن، شرکتی است که در زمینه محصولات غذایی و زییایی فعالیت می کند و در سال ۱۹۷۸ تاسیس شده است. 

این شرکت با میزان فروش بیش از دو میلیارد و سیصد و میلیون یورویی در سال ۲۰۱۷، رشد قابل توجهی در بازارهای جهانی و سودآوری داشته است.

به گزارش ایرنا، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج این کشور از توافق اتمی با ایران که توسط قدرت‌های جهانی که سه سال پیش در وین، پایتخت اتریش به امضا رسید، فعالیت تجاری شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد با ایران را در معرض خطر قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز به نوبه خود برای طرف‌های اروپایی برجام ضرب‌الاجلی ۶۰ روزه تعیین کرده و شرط ماندن خود در توافق را گرفتن &#۳۹;تضمین‌های لازم&#۳۹; از این کشورها عنوان کرده است. 

&#۳۹;فدریکا موگرینی&#۳۹; مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است. 

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.