علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد که اعتماد به اروپا بر پایه اسناد و بر روی کاغذ نیست، بلکه باید در گام‌های عملی از سوی دولت‌ها و شرکت‌های اروپایی برای مقابله با فشارهای آمریکا نشان داده شود.

بروجردی در گفت‌و‌گو با المیادین، ادامه داد: مواضع اروپا تا بدین جا خوب بوده است اما باید با اقدام همراه باشد و ما از اروپا ضمانت‌های اجرایی می‌خواهیم. سیاست ما برای توجه به شرق سیاست خوب و استراتژی مقابله با زیاده‌خواهی آمریکاست.

وی افزود: اگر آمریکا بخواهد قواعد بازی را بیش از این تغییر دهد با پاسخ مناسب ایران مواجه خواهد شد و آمریکا باید بداند که با کشوری رو در رو شده است که به تجربه ثابت کرده که هر نیروی متجاوز به آب‌هایش را بازداشت می‌کند.

بروجردی با بیان اینکه سخنان پامپئو اهمیتی ندارد و شایسته پاسخ نیست، گفت: آمریکا از ایران عصبانی است چرا که ما طرح‌هایش را در سوریه و عراق و منطقه ناکام گذاشته‌ایم.

او در این خصوص افزود: پامپئو باید ادبیات دیپلماسی یاد بگیرد و استراتژی که از آن سخن می‌گوید سخیف و بی ارزش است؛ او با زبان امنیتی سخن می‌گوید نه دیپلماتیک.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد که حضور ایران در عراق و سوریه به واسطه دعوت رسمی دولت دو کشور به وسیله مستشاران نظامی‌اش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.