به گزارش خبرگزاری فرانسه، در تلاطم پرونده های مهم بین المللی، &#۳۹;یانگ یی&#۳۹; وزیر امورخارجه چین برای دیدار با همتای آمریکایی خود، روز چهارشنبه راهی واشنگتن می شود.

موضوع خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و همچنین موضوع کره شمالی، مهمترین محور گفت و گوهای وزیر امورخارجه چین با «مایک پمپئو» اعلام شده است. 

وزیر امورخارجه چین که هم اکنون برای شرکت در نشست گروه ۲۰ در آرژانتین به سر می برد، در راه بازگشت به پکن به واشنگتن می رود تا علاوه بر مسائل مهم بین المللی، درباره مسائل دو جانبه با همتای آمریکایی خود دیدار و گفت و گو کند. 

هنوز درباره جزئیات سفر وزیر امورخارجه چین به آمریکا خبری منتشر نشده است اما این سفر از آنجایی حائز اهمیت است که جهان در بحبوحه مسائل مهم و پرونده های سخت و پیچیده قرار دارد. 

تنش میان آمریکا و چین به دلیل اختلافات در مسائل تجاری و اقتصادی در چند روز اخیر به اوج خود رسیده است و دو طرف تلاش می کنند تا جایی که امکان دارد از بروز جنگی اقتصاد میان دو کشور جلوگیری کنند. 

در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، وزارت امورخارجه چین با ابراز تاسف نسبت به تصمیم آمریکا برای خروج از برجام تاکید کرد که پکن به همکاری اقتصادی و تجاری با ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج این کشور از توافق اتمی با ایران که توسط قدرت‌های جهانی که سه سال پیش در وین، پایتخت اتریش به امضا رسید، فعالیت تجاری شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد با ایران را در معرض خطر قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز به نوبه خود برای طرف‌های اروپایی برجام ضرب‌الاجلی ۶۰ روزه تعیین کرده و شرط ماندن خود در توافق را گرفتن &#۳۹;تضمین‌های لازم&#۳۹; از این کشورها عنوان کرده است. 

&#۳۹;فدریکا موگرینی&#۳۹; مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است. 

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.