عبدالرضا هاشم زایی نماینده اصلاح طلب تهران درباره لوایح چهار گانه دولت در مجلس لوایح چهارگانه دولت (الحاق به کنوانسیون پالرمو، الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، اصلاح قانون پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم) که حواشی‎ای در جلسات علنی اخیر داشته و حتی آبستراکسیون مخالفان را در جلسه کمیسیون امنیت ملی، در پی داشته است (اینجا) به خبرآنلاین گفت: این لوایحی طبق اطلاعات ما، تصمیم نظام هستند که با توسل به آن می توانیم بهانه را از مخالفین خارجی بگیریم. در دنیا تنها چند دولتی که برای آنها چندان هویتی نمی توان در نظر گرفت، زیر بار این کنوانسیون‎های بین المللی نرفته اند. من دلیل مخالفت برخی آقایان در ایران را نمی دانم و به نظرم توضیحات آنها قانع کننده نیست .

وی ادامه داد: به نظرم وقتی تصمیم نظام بر تصویب این لوایح است، دلیلی برای به تعویق انداختن آنها وجود ندارد. این دو هفته ای را هم که برای بررسی CFT در کمیسیون امنیت قائل شدند، نیاز نبود. بهتر بود کمیسیون امنیت آن را در این هفته بررسی کرده و به صحن بیاورد؛ در این صورت قطعا با رای قاطع تصویب خواهد شد.

نماینده تهران در واکنش به اینکه مخالفان دولت از این لوایح به عنوان لوایح استعماری یاد می کنند؛ گفت: من به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم و نمی دانم بر چه اساسی این موضوعات را می گویند. اولا استعمار در دنیای امروز وجود ندارد، مضاف بر اینکه هیچ دولتی نمی تواند ما را با این پیشینه فرهنگی  و تاریخی غنی مستعمره کند. اصلا این موضوع غیر ممکن است. اما اینکه این آقایان چگونه چنین تشخیصی داده اند و چه اطلاعاتی دارند که ما نداریم، مشخص نیست! حداقل بیایند در رسانه ملی برای همه توضیح دهند بر چه اساسی این حرف ها را می زنند؟!

هاشم‌زایی ادامه داد: تا حرکتی می‌خواهد برای تلطیف فضای بین الملل به نفع کشور شکل بگیرد، فورا عده ای شعار می دهند که این استعماری است!

او درباره اصرار مخالفان بر این موضوع که رهبری با تصویب این لوایح مخالف است، گفت: رهبری اگر مخالف باشند، این موضوع را شفاف مطرح می کنند. مسلما وقتی هم چنین مخالفتی را بیان کنند این کار در مجلس انجام نمی شود. اما عده ای هستند -که در زمان امام (ره) هم اینگونه رفتار می کردند- که مدعی اند رهبری یواشکی به آنها چیزی گفته است! من این را قبول ندارم، رهبری هیچگاه یواشکی حرفی را مطرح نمی کنند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.