راشاتودی گزارش داد، خوزه گریندا، یکی از دادستان‌های ارشد اسپانیا که تحقیقات مربوط به جرایم سازمان یافته اسپانیا را مدیریت می‌کند، گفت: مقامات این اداره در ماه‌های اخیر با درخواستی که مطرح کرده بودند متن مکالمات ضبط شده میان ترشین و الکساندر رومانوف، یک پولشوی روس محکوم شده را به دست آوردند. در این مکالمات ضبط شده رومانوف به ترشین به عنوان "پدرخوانده" اشاره می‌کند.

گریندا در پاسخ به سوالی از جانب پایگاه یاهو نیوز در جریان نشستی در اندیشکده محافظه‌کار هادسون در واشنگتن گفت: چند ماه قبل نوارهای ضبط شده از این مکالمات تلفنی به اف‌.‌بی.‌آی ارائه شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا نسبت به دیدارهای ترشین با دونالد ترامپ جونیور و دیگر مقامات سیاسی آمریکا نگران شده یا نه، گفت: پسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باید نگران این مساله باشد.

این اظهارات گریندا نخستین نشانه شفاف و واضح در این رابطه است که اف‌.‌بی.‌آی ممکن است به عنوان بخشی از تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات در رابطه با مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا درباره ترشین نیز تحقیقاتی به عمل آورد.

ترشین یکی از متحدان سیاسی نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ارتباطات متعددی با فعالان محافظه‌کار در آمریکا در جریان این انتخابات داشت و تلاش می‌کرد تا نشستی را میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، نامزد انتخاباتی وقت ایجاد کند.

اگرچه این نشست هرگز صورت نگرفت اما ترشین در جریان نشست سالانه انجمن ملی سلاح در مه سال ۲۰۱۶ میلادی در مراسم شام خصوصی با دونالد ترامپ جونیور دیدار کرد.

ترشین که از سال ۲۰۱۲ میلادی یکی از اعضای انجمن ملی سلاح محسوب می‌شود در سال‌های اخیر به صورت مرتبط در نشست‌های این انجمن شرکت کرده و در مسکو نیز میزبان اعضای ارشد این انجمن بود.

گریندا گفت: اف‌.‌بی.‌آی در درخواستی که برای دریافت این اسناد و مدارک به پلیس ملی اسپانیا داده هیچ توضیحی در رابطه با اینکه چرا علاقه‌مند است این اسناد و مدارک را به دست آورد، مطرح نکرده و من نیز از آنها توضیحی نخواستم.

وی افزود: من مجبور نیستم از آنها بپرسم که چرا می‌خواهند این اطلاعات را به دست آورند اما اگر رابرت مولر یا هر دادستان دیگر آمریکایی بخواهد از این اطلاعات به عنوان بخشی از پرونده در دادگاه استفاده کنند باید درخواست دوم و رسمی‌تری به دولت اسپانیا بدهند.

این در حالی است که سخنگوی اف‌.‌بی.‌آی و دفتر رابرت مولر و همچنین الن فوترفس، وکیل دونالد ترامپ جونیور در این رابطه هنوز هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.