حکیم روز چهارشنبه در جریان سفر خود به کویت با امیر این کشور دیدار و درخصوص مسائل دو جانبه و منطقه ای با وی گفتگو کرد. 

در این دیدار دو طرف علاوه بر بررسی تحولات سیاسی خاورمیانه و جهان و نیز تحلیل راه‌کارهای تنش زدا، درباره روابط دوجانبه میان دو کشور، درباره راه‌های تحکیم روابط رایزنی کردند. 

حکیم با تاکید بر اینکه عراق امروز با توجه به پیروزی در عرصه‌های نظامی، سیاسی و اجتماعی در مقایسه با مراحل پیشین تفاوت بسیاری دارد، از موضع کویت در حمایت از عراق و برگزاری کنفرانس بازسازی عراق در این کشور قدردانی کرد. 

وی با اشاره به موفقیت عراق در پایبندی به مسیر دموکراسی از طریق برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر، گفت: عراقی‌ها برای تشکیل یک دولت خدمتگزار که بتواند بدون کمک دیگران از بحران‌ها عبور کند، مصمم هستند. 

رئیس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تمایل عراق برای ایجاد روابط حسنه با کشورهای‌ جهان، منطقه و همسایه تصریح کرد: وجود عراق مقتدر، مستقل و با ثبات برای امنیت و ثبات خاورمیانه ضروری است. 

حکیم با اشاره به شرایط منطقه عنوان کرد: خاورمیانه با توجه به موضع‌گیری‌های کشورها، در حالتی از تنش و آشوب به سر می‌برد که این به نفع هیچکس نیست. 

وی در پایان با درخواست از همگان برای مسؤلیت‌پذیری به منظور پیشگیری از خطرهای احتمالی این تنش‌ها، آنان را به تلاش برای جمع کردن کشورهای منطقه بر سر میز مذاکره دعوت کرد.

این گزارش حاکی است حکیم در ادامه سفر به کویت با شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولی عهد این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد. 

وی گفت: گفتمان و مذاکره به تنهایی می‌تواند مشکلات خاورمیانه را حل و فصل کند، در عین حال گفتگو‌های تنش زا به نفع هیچ یک از ملت‌ها و کشورهای منطقه نیست.

حکیم در دیدار با نخست وزیر کویت: عراق به اعتبار تاریخ و جغرافیای خود پل ارتباطی میان طرف‌های درگیری خواهد بود

رئیس جریان حکمت ملی عراق همچنین به طور جداگانه شیخ جابر المبارک الحمد الصباح نخست وزیر کویت نیز دیدار کرد و دو طرف در این دیدار روابط بین دو کشور برادر، و راه‌های توسعه افق‌های همکاری میان عراق و کویت را مورد بررسی قرار دادند.

حکیم با اشاره به روابط عراق با کشورهای خاورمیانه و همسایه خود گفت: از جمله شرط‌های تشکیل دولت آینده عراق این است که طبق منافع مردم این کشور با همگان روابط حسنه داشته باشد و در عین حال دست نیاز به سوی هیچ کشوری نگشاید. 

رئیس جریان حکمت ملی در پایان با اشاره به اینکه عراق هرگز بازیچه محورهای مختلف منطقه نمی‌شود افزود: عراق به اعتبار تاریخ و جغرافیای خود پل ارتباطی میان طرف‌های درگیری خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.