اسپونیک گزارش داد، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که کشورش تا زمانی که ایران به تعهدات خود عمل کند، از توافق هسته‌ای حمایت خواهد کرد.

وی افزود: تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای احترام می‌گذارد، شرکت‌های فرانسوی می‌توانند با ایران همکاری کنند و به کار خود در آنجا ادامه دهند. 

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه با تاکید بر اهمیت توافق هسته‌ای برای حفظ امنیت و ثبات منطقه گفت: فرانسه اصرار دارد که تضمین‌هایی در خصوص عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دریافت کند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت: ما همچنان از برنامه‌های موشک‌های بالستیک ایران و حضور نظامی مستقیم یا غیرمستقیم این کشور در منطقه خاورمیانه نگران هستیم و به همین دلیل می‌خواهیم چارچوبی برای گفت‌وگوی فراگیر با ایران ایجاد کنیم.

وی افزود: فرانسه طی روزهای آینده با ایران، چین، روسیه، شرکای آمریکایی و اروپایی و کشورهای منطقه در تماس خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هشتم ماه جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) به صورت یکجانبه خروج کشورش از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام و دستور از سرگیری تحریم‌های لغو شده بر اساس این توافق را صادر کرد. 

ایران و گروه ۱+۵ جولای سال ۲۰۱۵ میلادی بر سر برنامه جامع اقدام مشترک درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران توافق کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.