فیسبوک و کوالکام در تلاشند تا وای فای پر سرعت را به شهرهای سراسر ایالات متحده برسانند. برای حداقل ۲ سال اخیر، فیسبوک تلاش کرده تا  بر یک سیستم چندرسانه ای بیسیم متمرکز شده و امکان  اتصال به اینترنت با سرعت بالا  را به مناطق شهری متراکم تقدیم کند. این پروژه که  Terragraph نامیده می شود برای اولین بار در اجتماع  سالانه  توسعه دهندگان شبکه ۲۰۱۶  مطرح شد.

هدف اصلی این است که داده ها را از طریق روتر ها به طور موثر ارسال کنند، موضوعی که موجب  افزایش سرعت وای فای می شود. در حال حاضر، چیپ ست کوالکام با این تکنولوژی هماهنگ خواهد شد، موضوعی که به تولید کنندگان اجازه می دهد تا روترها را ارتقا دهند و  داده ها را با فرکانس ۶۰ گیگاهرتز ارسال کنند.

به گفته یک سخنگوی کوالکام، پروژه Terragraph می تواند  به طور منحصر به فرد برای هر  محله روستایی و شهری  به کار رود و مناطق مختلف را از ضعف سیستم وای فای نجات دهد.

 این تکنولوژی به استاندارد ۸۰۲.۱۱ay WLAN وابسته است که میزان انتقال را تا ۴۰ گیگابیت در ثانیه با برد ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر ارائه می دهد.

پیش بینی می شود، Terragraph یک جایگزین بهتر از تمامی روش های موجود در جهت سرعت وای فای باشد  و اگر همه چیز خوب پیش رود، می توانیم این شبکه سریع جدید را در سال آینده ببینیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.