امروز، روزنامه صبح‌نور طی مطلبی از توافق بی نتیجه مدیرت تلگرام با دولت روحانی خبر داده و نوشته است: در نیمه نخست ۹۴ مدیر تلگرام در سفری پنهانی به تهران می‌آید و با دولتی‌ها به مذاکره می‌نشیند و توافقاتی انجام می‌شود و بنا بر ادعای دولتی‌ها، قرار می‌شود کانال‌های مستهجن توسط تلگرام فیلتر شود اما دی ماه ۹۶ که مدیر تلگرام تقاضای علنی دولت ایران برای مسدودسازی کانال‌های تروریستی را بی‌جواب می‌گذارد.

 

 آن طور که این روزنامه نوشته، چهار بند اصلی توافق دولت با تلگرام بدین شرح بوده است:  ا- تلگرام باید تضمین دهد اطلاعات کاربران ایرانی را به غیر که احتمالاً در اینجا شرکت‌ها یا دولت‌های غربی است، ندهد. ۲- تلگرام تضمین دهد مقررات ایران را در مسائل فرهنگی رعایت کند ۳- تلگرام تضمین دهد منافع  اقتصادی حاصل از ایران را با دولت تقسیم کند ۴- تلگرام باید تعهد دهد که احکام دادگاه‌های ایران را به رسمیت بشناسد.

 

بر اساس این گزارش، در صورت صحت این خبر، تلگرام حاضر نشده که از ارائه اطلاعات کاربران ایرانی به مراکز امنیتی و اطلاعاتی خودداری و کانال‌های مستهجن و تروریستی را مسدود کند که این امر و نقض توافق از سوی تلگرام، موجب اقدام دولت ایران برای مسدودسازی تلگرام شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.