احمداصغری مهرآبادی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان اظهارداشت: مابقی واحدهای مسکونی مهر رو به اتمام بوده و یا متقاضی ندارند.

وی با بیان اینکه نبود خدمات زیرساختی هم اکنون از مهمترین مشکلات مسکن مهر در حال ساخت کشور به شمار می رود: در حال حاضر ۳۰۰ هزار مسکونی در این حوزه ساخته شده ولی به علت نبود خدمات زیربنایی، امکان تحویل نیست.

مهرآبادی در ادامه به اجرای طرح های عمرانی اشاره کرد و افزود: وزارت راه وشهرسازی ساخت ۵۰۰ مدرسه درکشوررا آغازکرده و۳۰۰ مسجد هم آماده شده و همچنین عملیات اجرایی احداث تعدادی کلانتری ومرکز بهداشتی ودرمانی نیز ازمحل منابع داخلی شروع شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه اتمام اتمام طرح مسکن مهر نیازمند ۱۱۰ هزار میلیارد ریال نیاز است افزود: از این میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال به خدمات زیربنایی اختصاص دارد.

استاندار آذربایجان غربی هم در این نشست با بیان اینکه مسئولان باید برای حل مشکلات مسکن مهر برنامه ریزی اصولی داشته باشند افزود: شرکت های خدمات رسان، بهبود وضعیت زیرساختی واحدهای ساخته شده را در اولویت قرار دهند.

محمدمهدی شهریاری افزود: مدیریت استان برای حل مشکلات مسکن مهر به ویژه در حوزه زیرساختی پیگیری های لازم را انجام می دهد و ادارات نیز در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به پایان نیافتن عملیات احداث پنج هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی اضافه کرد: در صدد هستیم این واحدها را که در مراحل پایانی ساخت قرار دارند، امسال به متقاضیان تحویل دهیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: طبق تصمیم دولت، برای اتمام واحدهای باقی مانده بر اساس زمان بندی اعلام شده، باید تمام دستگاه های خدمات رسان بر تامین نیازهای این واحدها متمرکز شوند.

استاندار آذربایجان غربی حل موضوع سود دوران مشارکت در ساخت واحدهای مسکن مهر را در واگذاری این واحدها به مددجویان نهادهای حمایتی موثر دانست و ادامه داد: امیدواریم این مشکل نیز با همکاری کمیته امداد و بهزیستی حل شده و نیازمندان در واحدهای مسکونی ساکن شوند.

وی همچنی برحل مشکل فاضلاب مسکن مهر درشهرک گلمان ارومیه هم تاکید کرد وافزود: در سال جاری ۱۰۰ میلیارد ریال برای جاده دسترسی مناسب شهرک گلمان و نیز ۵۰ میلیارد ریال برای اتمام مسکن مهر درشهرهای ارومیه،خوی وسردشت اختصاص داده می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.