به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بی توجه به اقدامات کشورش در حمایت همه جانبه از تروریستها و کشورهای حامی آنها در منطقه، می گوید: باید با اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه مقابله کنیم!

مایک پمپئو در جمع کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا گفت: من به خاورمیانه (غرب آسیا) سفر کردم. ما به تلاش های دیپلماتیک قدرتمندانه در آنجا برای مقابله با رفتار بی ثبات کننده ایران در سوریه، یمن و سراسر منطقه نیازمندیم. ما باید با تروریسم جهادی و در کشورهایی که حاکمیت ضعیفی دارند، مقابله کنیم. اینها همه چالش های بزرگی هستند. اما من این اطمینان را دارم که تیم ما در وزارت خارجه می تواند راهبردهایی را ایجاد کند به طور اصولی این چالش ها را حل و فصل کند.

 

پمپئو در بخش دیگری از ادعاهای خود گفت: مردان و زنان وزارت خارجه آمریکا و نهادهایی که نماینده آمریکا در جهان هستند،همیشه کارهای بزرگی انجام داده اند. این موضوع به خوبی در تاریخ کشور ما مشاهده می شود. این تیم به موضوع انقلاب اسلامی ایران در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه رسیدگی کرد و یک نشست مهم را در سال هزار و نهصد و هشتاد و شش در ریکیاویک برگزار کرد. ما ائتلافی از متحدان در زمان جنگ اول خلیج (فارس) تشکیل دادیم. ما پیش از این در رابطه با یکپارچگی آلمان هم صحبت کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.