القدس العربی گزارش داد، کمیته مقدماتی شورای ملی فلسطین در پایان نشست‌های خود که فردا (پنجشنبه) به پایان می‌رسد رهبران جدید ساف را انتخاب می‌کند.

براساس توافقی که در نشست‌های مقدماتی صورت گرفته، در پایان این نشست‌ها رئیس شورای ملی از لیست "توافق ملی" که شامل نمایندگان تمامی گروه‌های ساف و نمایندگان مستقل است، اعلام خواهد شد تا برای گرفتن رأی اعتماد تمامی اعضا به صورت مستقیم رأی دهند.

اعضای جدید شورای مرکزی فلسطین نیز همین‌گونه انتخاب خواهند شد. مذاکرات برای انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی عملا با رسیدن اعضای شرکت کننده به شهر رام الله آغاز شده است.

واصل ابویوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت: مذاکرات شامل انتخاب اعضای مستقلی است که برای عضویت در کمیته اجرایی ساف نامزد شده‌اند.

کمیته اجرایی ساف ۱۸ عضو دارد که سه تن نماینده جنبش فتح و نمایندگانی از ۱۳ گروه ساف و چند تن نیز مستقل هستند. کمیته مرکزی ۱۲ عضو دارد که شامل نمایندگان این گروه‌ها و افراد مستقل و رؤسای کمیته‌ها در شورای ملی و سندیکاها است.

ابویوسف تأکید کرد که شورای کنونی بازنگری دقیقی در مرحله قبلی که سال ۱۹۹۳ آغاز شد برای ایجاد استراتژی جدید دارد.

وی بر اهمیت مسائلی که شورای ملی بررسی خواهد کرد از جمله بازنگری فراگیر در توافقنامه اسلو و تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل تأکید کرد.

از سوی دیگر منابع آگاه می‌گویند، پیشنهادی به شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها ارائه خواهد شد که شامل انتخاب سه نماینده برای رئیس این شورا است. این پیشنهاد پس از آن ارائه شده که اخیرا اعلام شده بود، سلیم الزعنون، رئیس شورای ملی بر در اختیار داشتن پستش اصرار دارد.

واصل ایویوسف گفت: رئیس شورای ملی در نشست‌های کمیته مقدماتی اعلام کرد که بنابر توافقنامه‌های آشتی از جمله توافق قاهره تعداد اعضای شورای ملی در آینده به نصف خواهد رسید یعنی ۳۵۰ عضو که ۲۰۰ عضو از خارج و ۱۵۰ عضو از داخل این شورا خواهند بود.

ابویوسف به زمان اجرای این توافق اشاره‌ای نکرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.