النشره گزارش داد، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) تاکید کرد: ما اکنون اختیارات گسترده‌ای داریم که در برگزاری نشست شورای ملی در پایان ماه جاری میلادی نمود می‌یابد و اگر احمد یاسین، موسس جنبش حماس در قید حیات بود در نشست شورای ملی حضور می‌یافت.

عریقات طی کنفرانس مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: آمریکا کمک‌های مالی به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را قطع کرده، این کشور  ۳۰۴ میلیون دلار این سازمان را زمانی قطع کرد که در واشنگتن کنفرانسی را برگزار کرد و در آن برای ساکنان غزه گریست!

وی افزود: ۷۵ درصد از ساکنان غزه از آوارگان هستند.

این مقام ساف در ادامه افزود: قدس مهم‌ترین پایتخت از بین تمامی پایتخت‌های جهان است و آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل شروع به اجرای "معامله قرن" کرد.

عریقات همچنین تصریح کرد: نظام تبعیض نژادی در کرانه باختری و قدس وجود دارد و اینکه کشورهای عضو سازمان ملل به فکر انتقال سفارتشان به قدس هستند، فکر درستی نیست.

وی تاکید کرد: حقایقی که باید روند صلح بر آن بنا شود این است که اشغالگری اسرائیل خاتمه یابد، حمایت بین‌المللی برای ملت فلسطینی فراهم شود، به ویژه اینکه ۶۲ درصد از مساحت کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل است.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد: دولت آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و تصمیمش مبنی بر انتقال سفارت خود از تل‌آویو به این شهر اشغالی در اواسط ماه میلادی آتی، اجرایی کردن طرح موسوم به معامله قرن را آغاز کرد.

عریقات در کنفرانس مطبوعاتی در رام الله تاکید کرد: دولت آمریکا از زمان تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس دیگر شریک و ناظر صلح نیست.

این مقام مسؤول از همه کشورها به خصوص اعضای سازمان ملل خواست در برابر فشارهای آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی تسلیم نشوند. وی این مساله را با همه منافعی که ممکن است بر ای آنها داشته باشد شرم آور خواند.

وی اعلام کرد: قدس شرقی براساس قوانین بین‌المللی اشغال شده و هرگونه اقداماتی از این قبیل لغو و باطل است.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین افزود: تهدید و اخاذی که دولت ترامپ به آن ادامه می‌دهد برای دفاع از نقض‌های سنگینی  قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل است؛ مساله‌ای که منطقه را به آشوب و خشونت می‌کشاند.

عریقات، جیسون گرینبلات، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح خاورمیانه را هم به باد انتقاد گرفت و او را سخنگوی رسمی دولت رژیم صهیونیستی خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.