‍‍‍ امیر خجسته دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در جشن روز کارگر در همدان، روز کارگر و روز معلم را یکی از ایام مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: امروز تولید ملی ما در گرو زحمات کارگران است.

وی با اشاره به این که رهبری بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند، افزود: تولید داخلی نتیجه زحمات کارگران است و باید واردات کالا کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه همدان با ویژگی های خاص دو رویداد بین المللی پیش رو دارد، بیان کرد: نخستین رویداد همدان پایتخت کشورهای آسیایی و دوم اجلاس جهانی گردشگری است.

خجسته با تاکید بر این که همدان با داشتن ۱۸۰۰ اثر تاریخی همدان مظلوم واقع شده بود، ادامه داد: در آینده نزدیک گردشگران زیادی از سراسر دنیا به همدان خواهند آمد.

نماینده مردم همدان با بیان این که این دو رویداد مهم برای ما اشتغال دائم و درآمد پایدار در پی دارد، گفت: موضوع مهم گردشگری است؛ چرا که با ورود هر گردشگر ۸ شغل ایجاد می شود.

وی با تاکید بر این که زیر ساخت های گردشگری مانند راه آهن در همدان آماده شده است، تصریح کرد: در بودجه سال ۹۷ مصوب شد که قطار همدان سریع السیر و برقی شود.

خجسته با اشاره به این که انقلاب ریلی در همدان انجام شده است، تاکید کرد: باید برای جوانان شغل ایجاد کنیم و اکنون شغل در گردشگری است.

وی با اشاره به این که فرودگاه همدان با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بین المللی شده است، افزود: ۱۵ هتل در استان همدان در حال ساخت است.

وی درباره تغییر وضعیت کارگران قراردادی به شرکتی، یادآور شد: این موضوع در مجلس مصوب شده و در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، احیای واحد های تعطیل و حفظ اشتغال ایجاد شده هستیم.

سیدسعید شاهرخی با اشاره به اینکه زحمت تولید بر دوش کارگران است، اظهار کرد: کارگران در عرصه تولید جهاد می کنند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با رویدادهای فرهنگی استان موجب شادی، نشاط و معرفی فرهنگ مردم همدان به سراسر کشور و کشورهای دنیا شویم.

شاهرخی با بیان این که در استان همدان یک اجماع نظری بین مسئولان نمایندگان و امام جمعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: اولویت اول برای مسئولان توجه به مردم معیشت و اشتغال است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.