جنبش حماس در بیانیه‌ای به تصمیم پارلمان آلمان که از دولت این کشور می‌خواهد از تشکیل دولت یهودی در سرزمین تاریخی فلسطین حمایت کند، واکنش نشان داد.

این بیانیه می‌افزاید: در زمانی که ما انتظار حمایتی قوی از  جمهوری فدرال آلمان از ملت فلسطین در هفتادمین سالروز "نکبت"(تشکیل رژیم صهیونیستی) داشتیم، ناگهان پارلمان این کشور تصمیمی اتخاذ می‌کند در آن به تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در طول هفت دهه گذشته هیچ اشاره‌ای نشده و سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیل محکوم نشده است.

حماس تاکید کرد: قطعا اسرائیل امروز یک نیروی اشغالگر است و این رژیم اشغالگر به سرقت سرزمین‌های فلسطین برای ساخت شهرک‌های غیرقانونی صهیونیست‌نشین، بازداشت هزاران نفر از کودکان و زنان و بیماران فلسطینی، یهودی‌سازی قدس، کوچاندن اجباری اهالی قدس و تحمیل محاصره ظالمانه علیه دو میلیون فلسطینی در نوار غزه ادامه می‌دهد که این نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. 

این جنبش با بیان" شما اسرائیل را دولتی خطاب کردید که به ارزش‌های غربی اروپا پایبند است"، این پرسش را مطرح کرد که آیا این ارزش‌ها به عنوان مثال با کشته و زخمی کردن هزاران نفر از شهروندان فلسطینی که برای حقشان در برخورداری از زندگی کریمانه و بازگشت به سرزمین‌هایشان تظاهرات می‌کنند، تناسب دارد؟

در ادامه این بیانیه آمده است: این تصمیم پارلمان آلمان امنیت و ثبات را در منطقه و جهان متزلزل خواهد کرد، زیرا به رژیم صهیونیستی برای تجاوز به ملت فلسطین و نقض قوانین بین‌المللی و خطرناک‌تر از آن تشویق این رژیم به کوچاندن اجباری فلسطینی‌های باقی مانده،  چراغ سبز نشان می‌دهد.

حماس از پارلمان آلمان خواست که از این تصمیم صرف نظر کرده و تصمیماتی بگیرد که انصاف را در حق ملت فلسطین بعد از اینکه دهه‌ها مورد ظلم واقع شدند و اروپا و آلمان دلیلی اصلی این ظلم بودند، رعایت کند.

پارلمان فدرال آلمان(بوندستاگ) روز پنجشنبه در جلسه‌ای به مناسبت هفتادمین سالگرد به اصطلاح &#۳۹;استقلال رژیم صهیونیستی&#۳۹; از موجودیت این رژیم جعلی و اشغالگر به عنوان &#۳۹;کشوری یهودی&#۳۹; حمایت کرد؛ همزمان وزارت خارجه آلمان از ذکر نام قدس به عنوان پایتخت این رژیم خودداری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.