نشریه "فوکوس" آلمان گزارش داد، درگیری ها در سوریه به صورت روزافزون تشدید می شود. دولت آلمان البته با وجود اینکه از حملات موشکی فرانسه، انگلیس و آمریکا علیه سوریه حمایت کرد، اما قبل از آن هر گونه مشارکت آلمان در این اقدام نظامی را رد کرد.

 آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه حملات موشکی گسترده‌ای به تاسیسات دولتی سوریه که به ادعای آنها برای تولید تسلیحات شیمیایی از آنها استفاده شده را انجام دادند. طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، بیش از ۱۰۰ موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که بخش اعظم آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند.

امروز (چهارشنبه) پارلمان آلمان در نشستی به بحث و بررسی درباره تحولات سوریه پرداخت.

در این نشست "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که بدون روسیه پیشبرد روند سیاسی برای حل بحران سوریه ممکن نیست.

وی همچنین گفت: من بر این عقیده ام که یک صلح پایدار در سوریه تنها در صورتی امکان پذیر است که آن هایی که جدی ترین نقض حقوق بشر را مرتکب شده اند پاسخگو باشند. جنایات جنگی در سوریه باید مستند باشد.

وزیر امور خارجه آلمان بر گام هایی که در شرایط فعلی باید برداشته شود تاکید کرده و گفت: ما در اتحادیه اروپا بر یک رویکرد سیاسی جدید ( برای حل بحران سوریه) تاکید داریم و ما این مسئله را هفته آینده در نشست جی هفت مورد بررسی قرار می دهیم. ما به صورت دوجانبه با همکاران خود مشاوره می کنیم که چگونه این حرکت جدید را دنبال کنیم. نگاه کردن از راه دور دیگر گزینه ما نیست. در این درگیری ها ما مدت طولانی از دور نظاره گر بودیم.

هایکو ماس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه از یک اعتراضات صلح آمیز در جریان بهار عربی یک درگیری داخلی و جنگی با ابعاد بین المللی در سوریه شکل گرفت، بار دیگر بر این ادعای خود مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی از طرف دولت سوریه در این کشور تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.