غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مصاحبه ای به موضوع انتخاب آذری جهرمی اشاره کرد و گفت: دولت آقای آذری جهرمی را معرفی کرد او گفت: می‌گفتند آذری جهرمی اطلاعاتی است، خودش که این را کتمان نکرد، مگر فقط او اطلاعاتی است؟ مگر بین لیدرهای اصلاح‌طلب افراد کمی هستند که اطلاعاتی هستند؟ این گناه نیست، آنها هم موضوع را کتمان نمی‌کنند. یکی گفت ایشان بازپرس بوده، تفتیش کرده و مسئول شنود بوده است. من گفتم منطق اداری و اجرایی نیست که فردی که مسئول شنود باشد، بازپرسی کند و تفتیش انجام دهد.

 او ادامه داد: ما سوالات زیادی از ایشان کردیم و پاسخ‌هایمان را دریافت کردیم. آقای آذری جهرمی رد نکرد که مدیر اطلاعات بوده است، طبیعی است یک بخش اطلاعات هم شنود است. مگر می‌شود در کشوری وزارت امنیه وجود داشته باشد و بخش شنود نباشد، به هر حال شنود هم مقرراتی دارد.

او در پاسخ به علت غیبتش در دیدار فراکسیون امید با خاتمی گفتمن هر دو بار این موضوع را اتفاقی شنیدم و از اینکه قرار است با ایشان ملاقات کنند خبر نداشتم، کسی به من چیزی نگفت. البته من دیدارم را با آقای خاتمی قطع نکردم، همیشه خدمت ایشان می‌رسم و ایشان را قبول دارم. آقای خاتمی از باشخصیت‌ترین افراد نظام، با اخلاق و متعهد به نظام است و من چیز خارج از چارچوبی در ایشان ندیدم. اگر می‌خواستم ملاقات آقای خاتمی نروم باید در مجلس نهم نمی‌رفتم. روزی که قرار بود نتیجه تایید صلاحیت‌ها برای مجلس دهم اعلام شود، من خدمت آقای خاتمی بودم. دوستان اصولگرایی که در جریان بررسی صلاحیت‌ها بودند به من گفتند لااقل امروز پیش ایشان نمی‌رفتی.

روحانی خیلی زود موتورش را خاموش کرد

این نماینده مجلس درباره انتقادات به حسن روحانی گفت: من شخصا معتقدم کل دولت بعد از معرفی کابینه، فرود آرامی داشت و موتورهایشان خاموش شد، چه در امور سیاسی و چه در امور اجرایی و این یک اشکال جدی است. آقای روحانی حرف‌های تندی زد که رای بیاورد و انتخابات را هم برد اما خیلی زود موتورش را خاموش کرد. در حال حاضر چه جریان اصلاح‌طلب و چه اصولگرایان معتدلی که با ایشان همراه شدند از آقای روحانی ناراحت هستند. یک گروه در مسائل سیاسی مثل حصر و یک گروه در مسائل اجرایی. متاسفانه کل جریان آقای روحانی ارتباطش با بقیه قطع است. ایشان در جلسه اخیر دولت هم اشاره کرد که حلقه‌اش محدود است. 

حصر رو کم کنی نیست

 تاجگردون درباره موضوع حصر نیز گفت: شاید حرف من خیلی بدبینانه باشد اما به نظر من یک جریان نفوذی در میان اصلاح‌طلبان هست که دوست دارد حصر تداوم یابد. وقتی بین دو نفر دعواست، کسی که می‌خواهد دعوا را حل کند باید نقطه اشتراک را بگیرد نه اینکه طرفین را تحریک کند که دعوا تشدید شود. 

او ادامه داد: اگر من جای طرف مقابل بودم و یا در این زمینه تصمیم‌گیر بودم خواهش می‌کردم برای آرامش جامعه فضا به این سمت برود که مساله حل شود. این به نفع جامعه است و آرامش بیشتری فراهم می‌کند. موضوع حصر، رو کم‌کنی نیست و اگر بخواهیم اینطور به آن نگاه کنیم دعوا تمام نمی‌شود. در مورد آقای روحانی هم من دقیقا اطلاع ندارم که شخص ایشان در این زمینه اقدامی انجام داده یا نه، اما با توجه به اینکه ایشان یک فرد سیاسی است اگر هم کاری انجام داده باشد آن را نمی‌گوید.

آدم لاریجانی نیستم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره موضوع استیضاح ربیعی نیز گفت: در جریان استیضاح من به آقای ربیعی پیغام دادم همانطور که برای رای اعتماد، از شما حمایت کردم، الان هم استیضاح وظیفه ملی من است ولی وارد فرآیندهای آلوده استیضاح نشو. متاسفانه ایشان شروع به تخریب کرد، در مقابل اما آقای آخوندی به یکی از مسئولین نزدیک‌شان گفته بود حق ندارید این افراد را تخریب کنید، آنها حتما وظیفه‌ ملی‌شان دیده‌اند که این استیضاح را انجام دهند، در این ماجرا بین آقایان ربیعی و آخوندی تفاوت از زمین تا آسمان بود. برخی نمایندگان از من پرسیدند چه توصیه‌ای داری برای اینکه ربیعی رای بیاورد، من به آنها گفتم باید رفتارش مثل حجتی و در وزن دولت و یک وزیر باشد. به هر حال ما هم در فضای مجازی حرکت‌ لیدرهای آقایان ربیعی و آخوندی را رصد می‌کردیم.

او درباره اینکه پشت تریبون مجلس گفت آدم لاریجانی نیستم اظهار کرد: آنچه من پشت تریبون گفتم پاسخ به رفتار شخص آقای ربیعی بود. من زمانی که وارد مجلس نهم شدم یک اصلاح‌طلب بودم و الان هم هستم.

او گفت: در آن زمان تعداد ما کم بود و آقای لاریجانی نیاز به رای هفت هشت نفر ما نداشت اما رفتار ایشان با جریان اصلاح‌طلب اقلیت مجلس خیلی منصفانه بود و هیچ کدام از ما آسیب ندیدیم. من، آقایان تابش،‌ دهدشتی، حسین‌زاده، نگهبان، سبحانی، کدام یک زیر تیغ بودیم؟ هیچ کدام. حتی من در آن دوره رشد کردم و رییس کمیسیون شدم و برخی دیگر نایب رییس شدند. آقای لاریجانی می‌توانست به راحتی ما را بزند اما این کار را نکرد، علیرغم اینکه من به صراحت به ایشان می‌گفتم آدم شما نیستم. متاسفانه آقای ربیعی به جریان اصلاح‌طلب القا می‌کرد که من آدم لاریجانی هستم، ایشان به اعضای فراکسیون امید گفته بود تاجگردون از طرف لاریجانی ماموریت دارد ما را بزند و پیش جناح مقابل نشست و گفت او از طرف روحانی مامور است که ما را بزند و در این باره کد هم می‌داد. بعد از حادثه سانچی خود آقای ربیعی با من حرف زد و گفت آقای روحانی به تو گفته ما را بزنی؟ این‌چنین نبود، موضوع این بود که گله ما، گله آقای روحانی هم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.