سردار حسین رحیمی افزود: محموله‌های با کارهای خوب پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با کالای قاچاق کشف شدو امروز با حضور مقام قضایی و نماینده وزارت بهداشت امحا می‌شود.

 وی درمورد مبادی ورودی این کالاها اظهار کرد:‌ این مواد از مبادی غرب کشور وارد شده است و حداقل ده نفر دراین مورد دستگیر شده ‌اند.

 

سردار رحیمی در مورد ارزش ریالی کالاهای کشف شده نیز گفت: مجموع  ارزش ریالی این کالاها بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان است.

 

وی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده سابقه‌دار بودند ادامه داد:‌ این کالاها پیش از اینکه وارد انبار شوند با کار اطلاعاتی  کشف شدند.

 

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مقصد بسیاری از کالاهای قاچاق تهران است و ما با تقویت ویژه پلیس مبارزه با قاچاق کالا ابزار لازم برای مبارزه هرچه بیشتر با قاچاق را مد نظر قرار دادیم. بدانید که اولویت اولیه ما ابتدا به جهت اجرای فرمان فرماندهی کل قوا و در ثانی برای حمایت از تولید کنندگان داخلی خواهد بود.

 

سردار رحیمی ادامه داد: اجناسی که درایران تولید می‌شود بهتر و مطلوب‌تر از کالاهای خارجی است و افرادی که اقدام به قاچاق این کالاها می‌کنند به تولید ایرانی، اشتغال و اقتصاد کشور ضربه می زنند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تفاهم‌نامه همکاری با سازمان تعزیرات گفت: ما هماهنگی و همکاری خوبی در بخش های مختلف از جمله برخورد با کالای قاچاق با تعزیرات و مقام قضایی داریم و برخورد جدی‌تر به این مسائل را با توجه به شعار سال در نظر داریم.

 

سردار رحیمی درباره سرانجام بازار ارز گفت: بعد از عید و در یک هفته گذشته بالغ بر ۴۴ صرافی غیر مجاز پلمب شد و ۳۷ دلال جدید بازار ارز نیز دستگیر شدند. مأموران پلیس با برنامه‌ریزی که انجام داده با حضور پلیس آگاهی با لباس شخصی و هم پلیس انتظامی در نقاط مختلف که می‌دانیم عوامل برهم زننده سیستم ارز حضور پیدا می‌کنند، حاضر می‌شوند و با قدرت، مأموریتی که بر عهده داریم را انجام می دهیم.

 

وی افزود: دیشب در حضور آقای سیف رییس بانک مرکزی جلسه‌ای برگزار شد و ما اعلام کردیم که تمام قد در جهت تثبیت بازار ارز و برخورد بادلالان وصرافی‌های غیر مجاز حاضریم و کوتاهی نمی‌کنیم.

 

سردار رحیمی در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب درداخل شهر و با تاکید بر مخالفت پلیس بابرگزاری نمایشگاه‌ها در محدوده شهر گفت: ما با برگزاری نمایشگاه کتاب مخالفت کردیم ولی چون افرادی دیگری که در جلسه ای که درباره این موضوع تصمیم‌گیری می شد نظر دیگری داشتند، نمایشگاه امسالدر مصلی تهران برگزار می‌شود. با توجه به این مسئله، ما تمام تلاشمان را می کنیم و نیروهای زیادی را از افتتاحیه نمایشگاه کتاب به کار می گیرم تا مردم اذیت نشوند. ولی نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه بین المللی در سئول و کتاب باید به بیرون از تهران منتقل شوند.

 

وی در مورد افزایش تعداد کلانتری‌های تهران نیز گفت: پس از تصویب استانداری قرار است که ده کلانتری از چهل‌کلانتری که ده سال قبل اضافه شدن آنها تصویب شده بود ، امسال به بهره‌برداری برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.