محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه هر سال همه برنامه ها و اهداف در سندی به نام بودجه محاسبه می شود، اظهارداشت: پیش بینی منابع و مصارف بودجه در سال ٩٦ برابر با ٣٢٠ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به منابع و مصارف سال ٩٥ افزایش ١٣ درصدی داشته است.

وی افزود: بر این اساس لایحه بودجه دولت صد درصد تحقق یافت اما بر اساس بودجه مصوب مجلس، حدود ٩٢.٣ درصد محقق شد که نشان دهنده پیش بینی درست دولت است.

نوبخت ادامه داد: پیش بینی نفت در بودجه سال گذشته بین ٥٠ تا ٥٥ دلار برای هر بشکه بود که بر اساس گزارش ها در یازده ماهه سال ٩٦ قیمت هر بشکه نفت ٥٣ دلار و هر بشکه میعانات نفتی ٥٥ دلار بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کشورهایی هستند که عداوت آنها نسبت به جمهوری اسلامی مشخص است، اظهار داشت: یکی از کشورهای بزرگ جهان در یک انتخابات دچار تحولی شد که نظام آن به فردی سپرده شده که پیمان شکن است و به پیمان های جهانی بی تفاوت است و حتی اطرافیان او هم نمی دانند که چه تصمیمی می خواهد بگیرد.

نوبخت تاکید کرد: منتظر تصمیمات دولت امریکا در ۲۲ اردیبهشت نیستیم و برای همه شرایط برنامه ریزی کردیم.

سخنگوی دولت با با بیان اینکه همه منابع ارزی کشور شناخته شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد دلار ورودی و منابع بازار ارز است، درحالی که مصرفمان کمتر از این مقدار است و بنابراین، فزونی عرضه به تقاضای دلار داریم.

وی ادامه دارد: سامانه "نیما" که امروز توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، امکان قاچاق را کم می کند و ساختار شفافی را برای ورود و خروج بازار ارز مشخص می کند.

نوبخت با بیان اینکه متعهد شده ایم کالاهای وارداتی را با قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش کنیم، گفت: برای برخی کالاهای اساسی که با ارز مبادله ای ۳۸۰۰ تومانی وارد می شد، دولت با اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان یارانه این فاصله را پر خواهد کرد.

سخنگوی دولت افزود: بر این اساس به وزارت جهاد کشاورزی ۱۹۸۰ میلیارد تومان، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۲۰ میلیارد تومان و وزارت بهداشت نیز ۸۰۰ میلیارد تومان برای واردات کالاهای اساسی یارانه تخصیص خواهد یافت.

وزارت اطلاعات باید مدیران دوتابعیتی را شناسایی کند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع استعفای کاوه مدنی از مدیران دوتابعیتی، گفت: وزارت اطلاعات ماموریت دارد مدیران دوتابعیتی را شناسایی کند و سیاست دولت هم عدم استفاده از مدیران دو تابعیتی است، اما مسائل کشور در جهان شرایط ویژه ای دارد که گاهی برای برون رفت از آن باید سرمایه های درونی مانند سرمایه های انسانی را استفاده کرد.

وی افزود: حرف غالب در دولت این است که نمیتوانیم فقط به نگرش سیاسی افراد نگاه کنیم و بگوییم که فقط از جریان اصلاح طلب، اصولگرا و یا اعتدالگرا استفاده می کنیم چراکه در شرایط فعلی جهانی نیاز به همدلی داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.