ابراهیم صادقی‌فر- معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاع اجتماعی -  امروز در یک نشست خبری با تبریک هفته کارگر، اظهار کرد: هفته کارگر امسال تحت تاثیر مناسبات بین‌المللی و داخلی قرار گرفته ولی بارزترین تاثیر، نام‌گذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان "حمایت از کالای ایرانی" بوده است.

وی تحقق شعار امسال را نیازمند عزم ملی و اراده فراجناحی دانست و گفت: این شعار برای تحقق باید تبدیل به خواستن ملی شود، چون حمایت از کالای ساخت داخل فقط خواست ما نیست و خیلی از کشورها به این هدف دست یافته‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار ادامه داد: همچنان که بعضی کشورها مثل آلمان و ژاپن به این سمت حرکت کرده‌اند، ما نیز ناگزیریم برای تقویت اقتصاد و صنعت خود در دوره‌هایی به این موضوع بپردازیم.

صادقی‌فر اظهار کرد: اگر بیکاری در کشور کاهش یابد، بسیاری از معضلات اجتماعی هم کاهش خواهد یافت و حمایت از کالای ایرانی بهترین راه کاهش بیکاری در جامعه است.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه کار در هفته کارگر خبر داد و گفت: افتتاح این نمایشگاه در اولین روز هفته کارگر و در نمایشگاه بین‌المللی تهران خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگری ایرانی، گردهمایی بزرگ کارگران با حضور رییس جمهوری و همایش شوراهای اسلامی کار را از دیگر برنامه‌های هفته کارگر برشمرد که در پنجمین روز از هفته کارگر برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.