روسیا الیوم گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در دو توئیت در روز یکشنبه در واکنش به اظهارات خبرنگار آمریکایی که گفته بود، آمریکا چشم‌پوشی‌های زیادی مقابل کره‌شمالی داشته در حالی که پیونگ‌یانگ از هیچ چیزی عقب‌نشینی نکرده است، نوشت: عجب! در واقع ما از هیچ مساله‌ای کوتاه نیامدیم،‌ در حالی که مسؤولان کره‌شمالی با خلع سلاح‌ هسته‌ای (گامی بزرگ برای کل جهان) و بستن سایت انجام آزمایش‌های هسته‌ای‌شان موافقت کردند!

ترامپ افزود: ما همچنان فاصله بسیاری با حل پرونده کره‌شمالی داریم. ممکن است تلاش ما نتیجه بدهد و ممکن است نتیجه‌ ندهد. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد... اما تلاشی که من در حال حاضر انجام می‌دهم می‌توانست از مدت‌ها پیش انجام شود.

این اظهارات در آستانه دیدار روز جمعه رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی است.

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی روز شنبه تعلیق آزمایش‌های اتمی و بستن سایت انجام آزمایش‌های هسته‌ای را اعلام کرد همچنین از توقف انجام آزمایش‌های موشک‌های بالستیک در گامی که مورد استقبال جهانی قرار گرفت، خبر داد.

کره‌شمالی تاکید کرد، این اقدام در پی "تحقق توسعه اقتصادی و تقویت توانمندی‌های هسته‌ای در حد کافی" است.

کیم جونگ اون گفت: رویکرد جدیدی به سمت کاهش تنش و تحقق صلح در شبه‌جزیره کره و وقوع تغییرات دراماتیک در ساختار سیاسی بین‌المللی وجود دارد.  

ترامپ نیز در واکنش به این اظهارات این اخبار را اخباری بسیار خوب برای کره‌شمالی و کل جهان توصیف کرد و افزود، این "پیشرفت بزرگی" است و مشتاقانه منتظر دیدار آتی‌اش با کیم جون اون است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.